Wel of niet vertellen zonder echo?

<p>Hallo,<br /><br />Mijn moeder is 20 mei jarig en ik zou haar dol graag het willen vertellen van onze zwangerschap, alleen hebben wij dan nog geen echo gehad... die hebben wij pas 2 weken later<br /><br />Ik vroeg mij af wie van jullie het wel of niet zouden vertellen?</p>

Ik heb het mijn familie wel verteld zonder dat ik de echo had gehad. 
Was rond de kerst dus moest het wel vertellen ivm het eten/drinken. Wel heel duidelijk aangegeven dat ik pas een week later voor een echo moest.

Alleen aan je moeder? Waarom niet....
Is toch leuk.  Mocht de echo niet goed zijn dan is het ook fijn dar ze dat weet...

Mijn ouders wisten het dezelfde dag nog, dit moest bij ons ook wel want het was tweede kerstdag en ik moest opeens drastisch het menu wijzigen ;-). Goede vrienden hoorde het na de 8 weken echo en we hebben het na de 12 weken echo openbaar gemaakt.
Ook al was het geen kerst, mijn ouders zouden het als eerste horen en zeker voor de eerste echo. Ik zou een eventueel miskraam ook hebben gedeeld (voor de steun etc.). 

Gewoon doen. De meeste zwangerschappen gaan goed en zo niet dan heb je toch de steun van je moeder nodig. (Weet ik helaas uit eigen ervaring) veel plezier 

Ik heb morgen de eerste echo met 8 weken en het 2 weken terug met mijn ouders gedeeld. Ik vind het nu ook erg fijn om mijn angsten etc met mijn mama te kunnen delen. Mocht het misgaan wil ik het graag met haar delen, hoewel zij dan natuurlijk ook verdriet ervan heeft maar ik denk dat je elkaar dan beter kan steunen.

Gewoon fijn aan je moeder vertellen. Ik heb het me familie ook verteld met nog geen 6weken,omdat we toen toevallig allemaal samen waren( wat maar 1x in het jaar voor komt). De echo had ik 1 week later, was wel extra spannend. Maar vertel lekker, Het is je moeder !!

Beste Amberly , 

Als eerst van harte gefeliciteerd met het wondertje in je buik .
Ik zou het je moeder wel vertellen , zei kan je steunen waar jij het nodig bent , wij hebben het mijn ouders verteld bij 5 weken en hadden ook nog geen echo gehad . 
Succes ?

Terug
Bovenaan