Wel of niet vertellen zonder echo?

Ik ben zelf 5+1 week zwanger en vertel het pas na de echo bij 8,5 week aan ouders en familie. Ik heb al eerder een miskraam gehad en ben heel zenuwachtig of het nu wel goed zal gaan dus kan zelf nog niet 100% blij zijn en wil er daarom nog niet teveel nadruk opleggen. 
Maar ik denk dat het gewoon een hele persoonlijke keuze is en je moet doen wat goed voelt :)

Wij hebben er bewust voor gekozen om het wel al meteen te vertellen. Goeie band met zowel ouders als schoonouders, zoiets moois wilde ik niet verzwijgen. Bovendien vind ik (maar dat is heel persoonlijk) dat je van een evt miskraam geen taboe moet maken maar ook juist bespreekbaar moet maken. De kans is het grootst dat het goed gaat, maar mocht het mis gaan dan wil je dat ook kunnen delen!

Gefeliciteerd! 
Zoals al meer gezegd gewoon vertellen als jij dat wil. Wij hebben het bij de eerste ook zonder echo vanaf 5 weken eerst aan ouders en daarna zussen en vrienden verteld. Weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben van tweede en gaan het zondag met Moederdag aan (schoon)ouders vertellen, vonden wij het wel een mooie dag voor. Ga morgen pas verloskundige bellen, dus nu ook nog geen idee wanneer eerste echo zal zijn. 
Veel plezier met vertellen! 

Terug
Bovenaan