wel of niet vertellen?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie doen...
Ik zou het heel graag al aan iedereen willen vertellen maar mijn vriend wil echt wachten tot de echo , ik vind het zo moeilijk maar natuurlijk wel heel begrijpelijk.
Op 1 maart hebben we de intake bij de vk en waarschijnlijk die week erna een afspraak voor de echo.
Wij hebben het alleen aan onze ouders verteld en beste vrienden van ons die ook zwanger zijn , verder dus niemand.
Vertellen jullie het al of wachten jullie ook ?

X Renate

we houden het stil tot 24 Maart..dan vieren wij Kaylee haar 6e verjaardag en hebben we de echo ook al gehad. Ben dan 12 weken.
mijn moeder,4 vriendinnen, schoonvader en Mark zijn vriend weten het wel..De rest vertellen we het op de verjaardag..Naja Kaylee krijgt een shirt aan met ik word grote zus dus dan kan iedereen het lezen;-)

liefs

Wij vertellen het nog aan niemand. Ik heb het alleen aan mijn beste vriendin verteld, die ook zwanger is. We willen het de eerste 3 maanden zeker voor ons zelf houden. Voor het geval dat.
Daarna zien we het wel. Ik hoop alleen dat ik het volhou, wil het het liefste van de daken schreeuwen. Maar we hebben nu hiervoor gekozen, om ons dochtertje te beschermen.

X Iris mv Evy en 4w4d zwanger

Wij vertellen ook dus nog niet vanwege mijn dochter , die kan nog geen geheimpjes bewaren ... maar wel lastig he want ook haar wil ik zo graag vertellen die zal ook zo blij zijn want ze roept al 2 jaar dat ze een zusje wil ( geen broertje natuurlijk want jongens zijn op die leeftijd niet leuk nog ..hihi)

Wij wachten eerst de eerste echo af, die we de 21e hebben. Dan vertellen we het tegen de ouders en na de volgende echo pas tegen de rest. Een goede vriendin die ook zwanger is weet het al wel. Samen al het nodige meegemaakt, en ik kon mijn mond niet houden natuurlijk. Ik weet wel uit ervaring dat het helemaal niet uitmaakt als je het al vroeg verteld.Voordeel is namelijk mocht het mis gaan dat iedereen wel met je meeleeft!!!
Maar we wachten nu wel, want ik wil er iets zekerder van zijn dat het deze keer wel goed gaat.

Ook wij hebben besloten nog even ons mond te houden. Aan de ene kant omdat ik eerst een hartje wil horen en een eerste echo zien om het tot onszelf door te laten dringen. Ondanks dat ik soms wat ongemakjes voel, is het besef er totaal nog niet. Wij (vooruit, vooral ik) willen er eerst zelf aan wennen.
Daarnaast is er in mijn mans familie ook wel eens een vroege miskraam geweest waarvan iedereen het wist en er werd zoveel over geroddeld; het lijkt me echt verschrikkelijk als het ineens over mij zou gaan. Dus ik wil eerst "zeker weten" dat het de goede kant op gaat.
Aan de andere kant razend nieuwsgierig naar de reacties!

Euh helaas is het mij niet gelukt om stil te blijven, oeps.. . Ik floepte het er zo uit bij een bijna ex collega van me.. Donderdag is mijn laatste werkdag ;) en ik moet tijdens werk ff stoppen omdat ik erg misselijk was. Gelijk die collega zeggen "oh je bent vast zwanger" euh en daar stond ik met mijn rode hoofd. En toen ik bij de gastouder het een en ander ging bespreken voor opvang tijden, zag ze in mijn agenda de afspraak van de verloskundige staan.. Niet bewust verteld ;) Ik vind het dus wel erg moeilijk.

@Kirs82 Wat ontzettend naar dat er over een miskraam geroddeld wordt.. Voor diegene die het overkomt is het heel verdrietig en dan zou je juist wat steun verwachten van de omgeving. Jammer dat dat zo gegaan is zeg.

Terug
Bovenaan