<p>10 juli is onze prachtige dochter Lotte geboren. Ze was 2 weekjes te vroeg en woog 2860 gram. Ze krijgt van het begin af aan flesvoeding en tot een week geleden zat hier totaal geen ritme in. Eerste weken was het voeden op verzoek en vanaf een week of 7 voeden we iedere 4 uur. We starten toen de dag wanneer zij wakker werd en vanaf dat moment was het iedere 4 uur de fles.</p><p>Op advies van het cb zijn we vaste tijden gaan hanteren (nu een week) tijden zijn nu 7 - 11 - 15 - 19 en ?? We hebben de eerste paar dagen onze dame rond 23 a 23.30 u wakker gemaakt voor de fles. De eerste dag ging dit nog wel goed maar de 2 dagen erna wilde madam amper wakker worden en ging er maar 50 cc in. Met als resultaat dat ze rond 4 a 5 uur weer wakker werd voor een fles. De eerste nacht sliep ze trouwens wel door!</p><p>Omdat we zelf meestal rond 22 u naar bed gaan hebben we de laatste 3 dagen besloten haar om 23 uur niet wakker te maken en het wel te zien. Ze kwam iedere nacht rond 3 a 4 uur voor een fles. Deze drinkt ze dan goed en dan valt ze meteen weer in slaap. </p><p>Ik heb nu nog 5 weken vrij en vindt het snachts wakker worden nu totaal geen probleem. Ik heb natuurlijk liever wel als ik straks weer ga werken dat ik er dan nier uit hoef snachts. Maar tot 24 u wakker blijven zie ik ook niet zitten.</p><p>Wat denken jullie? Wel of niet wakker maken om in het ritme te houden of lekker laten slapen??</p><p>Ik hoop natuurlijk stiekem dat we zo de stap van de laatste fles afbouwen over kunnen slaan, maar dat zal wel valse hoop zijn
</p><p>Ze krijgt trouwens overdag 4 flessen van 150 + 6 met johannespitbroodmeel. Snachts krijgt ze nu 120 + 5.</p><p>Ik hoor graag jullie tips!</p><p>Groetjes Simone </p>