Wel of niet wakker maken voor avondfles

Hoi,
herkenbaar. Dochter is van 1 juli, 3 weken te vroeg. Krijgt Nutriilon AR 180+6 5 voedingen om 7.11.15.19.23/23:30.
eerst maakte ik haar ook niet wakker en dan kwam ze om 2/3 iur snachts. We zijn een week lang consequent wel gaan wakker maken om 23/23:30 en dan was ze vanaf een uur of 5 wel wat aan t geluidjes maken maar niet smakken of wakker/ huilen om een fles, dus dan laten we haar liggen. Inmiddels slaapt ze door en maken we haar om 7 uur wakker voor de eerste fles.
de fles van 23/23:30 gaat hier overigens meestal maar voor de helft leeg, maar qua gewicht heeft ze nog geen 180+6 nodig, dus het is ok als ze 30 laat staan overdag ook. 

Ik zat met het zelfde over de nachten weer willen slapen ivm terugkeer naar werk. Ik zou het proberen!

Onze dochter van 4,5 maand slaapt de nachten al sinds week 7/8 door. Bij ons is dat echt door de avond voeding waar ik haar wel voor wakker maak.
Ik moest wel paar avond en doorzetten maa nu krijgt ze om half 11 de borst en slaapt van 11 uur tot 7. En dat is echt heerlijk nu ik weer werk!! 
Ons tijdsschema is 7-11-3-7-half11

Wij hanteren de methode van het boek ‘De tevreden baby’, wat ons betreft echt een aanrader, geschreven door een dame met heel veel ervaring bij honderden gezinnen. Het ritme van om de 4 uur voeden sluit heel erg goed aan bij de behoefte van onze dochter, mede door de tips uit het boek om de dag altijd om 7 uur te starten en op sommige tijden een wat grotere fles te geven dan op andere tijden. Waaronder de laatste avondfles, wat de grootste fles is, zodat ze makkelijk de nacht door kan komen. De tip uit het boek om haar wakker te maken en te houden tijdens deze laatste avondfles werkt wat ons betreft perfect en gaat als volgt:
- zet het licht in de kamer fel aan en als de baby ingebakerd ligt, haal dit dan los of de deken van de baby af en laat de baby 10 minuten spartelen in bed (wij doen dit om 22.00u), hierdoor wordt de baby goed en rustig wakker
- geef dan de helft van de fles (meestal geven wij iets meer dan de helft, tot ze weer een beetje in slaap begint te vallen) en even een boertje laten doen
- geef de baby dan een nieuwe luier, daar wordt de baby weer wakker van en doe evt de baby weer terug in het bakerzakje (wij doen haar dan ook weer terug in haar puckababy slaapzakje)
- dim het licht en geeft het laatste deel van de fles, dan nog even boeren en door het gedimde licht wordt ze ook weer slaperig om weer haar bedje in te gaan
Als ze ‘s ochtends nog niet wakker is, maken we haar ook op deze manier wakker, licht fel aan/gordijn open, dekentje eraf/slaapzakje uit en 10 minuten laten spartelen in bed. Dan wel eerst de luier verschonen voor de fles. Ze wordt er heel natuurlijk en blij wakker van en is goed wakker voor de fles.
Ik denk dat dit heel dicht ligt bij de methode die je al hanteert, maar dat dit kan helpen om de laatste fles er wel volledig in te krijgen zodat ze goed de nacht door kan komen. Onze dochter is nu 7 weken en slaapt sinds 1,5 week de nacht door.

Onze zoon (1 augustus) wil de laatste avondfles ook niet. Wij geven hem vrij veel daarvoor (tussen 6 en 8 ong 200ml) en hij slaapt daarna. Wordt dan sinds deze week wakker om 4 of 4:30! Hiervoor (toen we hem wel wakker maakten om 23u voor ze fles en hij bijna niks dronk) was het steevast 5u. Dus er is niet veel verschil. Wij hebben dus daardoor besloten hem niet meer wakker te maken en jouw ‘case’ lijkt best op die van ons!

Hoi hoi, ons lukte het om toendertijd mijn dochter slapend een fles te geven. Tilden haar dan om 23.00 slapend uit bed, flesje geven terwijl ze in slaap bleef en weer weg leggen. Kreeg de tip van een vriendin die borstvoeding gaf. Noemde het een droomvoeding geloof ik. Hierdoor had ze mooi een vol  buikje en sliep ze een mooie ruk door. 
Weet niet of dit voor alle kindjes werkt, maar onze dochter deed het zo prima!

Onze dochter is geboren op 7 juli en krijgt 5 flessen van 150+5. 
Op deze tijden ongeveer:
7.30/8.00
11.00
14.00/14.30
17.30
21.00
Eerst ook 23.00 de laatste fles maar dan sliep ze vaak zovast dat ze maar een beetje dronk. 
Dit werkt perfect. Slaapt al vanaf dat ze 8 weken is door. 

[quote quote=10252695]Hoi hoi, ons lukte het om toendertijd mijn dochter slapend een fles te geven. Tilden haar dan om 23.00 slapend uit bed, flesje geven terwijl ze in slaap bleef en weer weg leggen. Kreeg de tip van een vriendin die borstvoeding gaf. Noemde het een droomvoeding geloof ik. Hierdoor had ze mooi een vol buikje en sliep ze een mooie ruk door. Weet niet of dit voor alle kindjes werkt, maar onze dochter deed het zo prima![/quote]
Verschoon je dan dus niet? Want dan krijgt ze een extra fles zonder verschoning, dus dan ligt ze 12 uur in dezelfde luier met wel een voeding erbij dus plas of poep? Loopt dat dan niet over/wordt ze daar niet wakker van? Dat vroeg ik me af bij droomvoeding. 

Terug
Bovenaan