Wel of niet wakker maken

<p>Ik weet eigenlijk dat ik het niet moet vragen! Want de antwoorden zullen 50/50 zijn. Maar wil graag ervaring met de late voeding overslaan! <br /><br /></p><p>mijn kleine meid van bijna 9 weken slaapt vanaf de voeding van ongeveer 20 uur. Ze slaapt dan om 21 uur. We moeten haar dan wakker maken tussen 23/24 voor de late voeding. Als we dat doen slaapt ze weer tot 5/6..hier zijn we nu een kleine week mee bezig.</p><p>we zijn gisteren door de wekker heen geslapen.. ze heeft toen ook heerlijk geslapen en melde zichzelf om 3. Dit deden we eerst ook .. ze komt daarna weer rond 6/7. <br /><br /></p><p>waar doe je goed aan? Hebben moeders hier ervaring mee!? Waar ik mee zit, leert ze zo wel dat de lange ruk eigenlijk later is? Ga ik zo niet heeeeeel lang nachtvoeding geven!?</p><p>ik vraag geen voor of tegens.. maar meer ervaring! <br /><br /></p><p>lieve groet een twijfelachtige moeder! </p>
 
Wij hebben onze dochter nooit wakker gemaakt voor een voeding. Dit meer omdat ik om 10 uur wilde slapen en zelf om 11/12 uur dieper slaap dan om 3 uur. Dus ik gaf veel liever een voeding om 3 uur. Dit heeft verder geen invloed gehad op het doorslapen denk ik. Ze sliep vanaf 5/6 maanden van 7 tot 7. 
 
Ik geef van bij het begin flesvoeding.
Wij hebben M. eigenlijk 's nachts ook nooit wakker gemaakt... Ik weet nu niet meer vanbuiten aan hoeveel flessen we toen zaten op 9 weken. Maar stel dat zijn eerste ochtendfles rond 9 uur viel, dan gaven we de volgende flessen om de 3-4 uur (volgens behoefte wanneer hij honger had, maar M. stand al vrij snel "op uur"). Na de fles die tussen 19 en 21 uur viel bijvoorbeeld, maakten we hem niet meer wakker. Dan keken we hoe het verder verliep... 
Ik moet er wel bij zeggen dat M. na een 6-tal weken al eens een blok van 6-7 uur tussen liet op een logisch moment (vb. van 23 tot 5). We mogen dus niet klagen.
 
 
Ik zou ook laten slapen, dit hebben wij ook gedaan.
Ze gaan, wanneer ze er aan toe zijn die nacht doorslapen.

Als je haar moet wakker maken en ze drinkt de fles niet eens leeg dan zou ik haar sowieso laten liggen.

Onze dochter kwam tot ze 1 jaar was snachts nog voor een fles haha. Dat verschilt zo per periode en ontwikkeling waar ze in zitten.
De ene nacht slaapt ze door, een andere nacht zet ze het op een krijsen en had ze een fles nodig om weer in slaap te komen.
Zolang ze sochtends haar eerste fles goed leeg drinkt, zou ik haar zelf laten komen in de nacht.
 
Ik heb hier ook aan getwijfeld. Onze zoon is pas 3 weken. Maar merkte dat hij liever sliep van 10-2 En dan een fles, dan dat ik hem wakker maakte. Dan kreeg ik hem moeilijk in slaap. Zoals vannacht kwam hij om 2 uur en 5 uur en sliep hij weer tot half 9. En dan heeft hij en fles snel leeg. 
 
Terug
Bovenaan