Wel of niet wakker maken

Dankjewel!
Ik vind het een lastige keuze, ze dringt de fles wel leeg. Maar is naar mijn idee onrustiger,.. omdat we haar te vol stoppen? Omdat we haar uit haar slaap halen? Waar doe je goed aan? 


vertrouwen op moedergevoel,.. blijf ik lastig vinden! 
 
Denk inderdaad dat de antwoorden 50/50 zullen zijn, maar wij hebben onze zoon nooit wakker gemaakt voor een voeding. Hij is nu bijna 6 maanden en komt wél nog elke keer voor een nachtvoeding, maar of wel wakker maken dat zou voorkomen weet ik in ons geval echt niet zeker. Ik ben blij als hij om 19:00 slaapt, heel diep en een lange ruk, en hij wordt dan weer even wakker ergens tussen 1 en 3 meestal. Daarna slaapt hij door tot 7.
Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt. Ik denk wél dat je een 'denkfout' maakt met dat de lange ruk later hoort, want voor baby's geldt dat (denk ik) niet. Voor ons is het ook zo dat we als we net gaan slapen heel diep slapen, en naarmate het meer ochtend wordt slapen we steeds lichter. Dat geldt voor baby's ook, alleen hebben die langer/meer slaap nodig. Zij zijn aan het slapen toe rond 19-20 uur en kunnen dan makkelijk 10-12 uur doorslapen. Alleen dat in één keer, zonder voeding, 10-12 uur doorslapen verschilt gewoon per kindje wanneer dat gebeurt. Wij hebben altijd het idee gehad 'laat hem maar lekker slapen het begin van de avond en die nachtvoeding.. tsja, komt vanzelf een keer goed', omdat we hem ook liever niet willen storen in die diepe slaap. Maar moet wel eerlijk bekennen dat ik om me heen ook wel positieve (doorslaap)verhalen hoor met wel wakker maken laat 's avonds.
 
Ik snap je twijfels helemaal. Heb precies hetzelfde gehad. Wij maakten ons zoontje de eerste weken ook nog wakker om 22.00 uur voor een fles. Hij kwam dan vaak rond 3 uur s nachts voor een fles.
Na ongeveer 5 /6 weekjes zijn we gestopt met de late fles van 22 uur zodat we zelf lekker vroeg naar bed konden dus toen dronk hij de laatste fles om 19 uur en keken we dan hoe laat hij zelf kwam. Toen kwam hijdus alsnog om 3 uur dus wel of geen late fles maakte bij hem niet uit.
 
Vertrouwen op moedergevoel vind ik soms ook nog steeds lastig hoor. Hoor soms liever gewoon: je kan het beste dit of dat doen ?
 
Terug
Bovenaan