Wel of niet werken

Ik zit met een vraag. Ik ben op het moment 21 weken zwanger en heb last van harde buiken, steken in de buik pijn in onderrug billen en benen. Heb al een zoon en deze zwangerschap liep lekker en heb doorgewerkt tot 6 weken voor de bevalling. Nu met deze klachten kan ik mijn werk bijna niet meer uitvoeren (werk in de verzorging dus zware lichamelijke activiteit). Heb me op het moment volledig ziek gemeld, maar ik vind dit zo vervelend. Voel me niet echt ziek en wil ook wel graag werken, maar als ik tijdens en na mijn werk zoveel last van deze klachten heb denk ik ook bij me zelf dit wil ik niet, dadelijk is er wat met de baby. Heb nu een verwijskaart voor therapie voor de pijn in rug billen en benen evt te behandelen. Mijn baas ziet voorlopig geen andere opties dan me ziek te melden. Heeft iemand tips,ervaringen of wat dan ook voor me ik weet me hier geen raad mee.
Groeten Nicole

Hoi hoi,

Ik ben blij dat je leidinggevende inziet dat het zo voor jou en de baby niet houdbaar is.

Ik zelf heb nu (26 wkn,4dgn) ook erge last vanuit m'n bekken en m'n benen pffff af en toe word ik helemaal gek van de pijn. Daarnaast ook veel meer harde buiken dan voorheen. Is geen prettig gevoel, vooral niet als je net aan het lopen bent.

Ik loop nu bij een mensendiecktherapeute die me oefeningen heeft gegeven voor m'n bekken en ik moet zeggen deze helpen me echt enorm!!!

Ga op je rug liggen, liefst zo plat mogelijk en GEEN kussen onder je rug!
Trek je knieën op, voeten op de grond,  klap beide benen open. Dus knie naar buiten kant. Als het goed is voel je het lekker rekken en trekken in je onderrug en/of binnenkant benen.
Hou het zo lang mogelijk vol. Als het niet meer gaat doe je je benen weer omhoog

1 been gebogen, andere gestrekt; de voet van het gebogen been zonder te verplaatsen wegduwen en naar je toe trekken (losrommelen) Dit afwisselen met andere been

1 knie optrekken en afwisselend naar de schouder aan dezelfde kant en naaar de tegenovergestelde schouder trekken (halve cirkel maken) En zover je buik het toelaat!!!

Dit is als je wat meer pijn hebt in je bekken-heupen. Leg anders oefening voor aan fysio!

Sterkte

Dit ene paar keer herhalen en weer eindigen met spreiding!!!!

Misschien kun je aan je baas vragen om vervangend werk te doen? Administratie ofzo, een paar uurtjes per dag?

Die pijn in je billen en benen klinkt als bekkenpijn - wel rustig aan doen hoor, anders wordt 't alleen maar erger!

~Hilde

Hoi,

ik zit ook al vanaf week 16 thuis...ik werk nl. in de horeca en kon dus ook niet meer lang staan, kratten sjouwen en bedienen...ik heb in mijn eerste zwangerschap ook al vanaf de vierde maand niet gewerkt. Ik wist toen pas met 13 (!) weken dat ik zwanger was, en ben dus meteen ziek geworden.
Ik ben toen gedurende mijn hele zwangerschap zo ziek geweest, ik kon niet eten en was ook 14 kilo afgevallen.
Wij zijn toen getrouwd toen ik 31 weken zwanger was, en daarna ging het goed, totdat ik ook bekkeninsabiliteit kreeg met 34 weken...

Nu heb ik weer bekkeninstabiliteit vanaf de vierde maand en moest ik dus rustig aan doen van de gyne...

Ik voel me absoluut schuldig t.o.v mijn bazin, maar het kon niet anders. Maar je moet wel, het zijn maar een paar maanden van je hele leven en je zou je rotter voelen als er iets mis zou gaan...

Luister gewoon naar je eigen lichaam en doe niets wat niet kan. Mijn man had in eerste instantie geen begrip voor de situatie, en dacht dat ik het aandikte. Tot mijn gyne hem eens de waarheid zei...Oeps..Nu helpt hij mij heel goed en snapt het ook als we weer friet eten....

Iig heel veel sterkte en succes verder met de keuze die je maakt...

Groetjes Valerie

Mijn therapeute zei dat eigenlijk elke vrouw wel last heeft van bekkeninstabiliteit.

In principe ter voorbereiding op de bevalling word alles week van binnen en gaat dus wat ruimte creeëren. Bij mij door rust en ziekte bewoog ik ook te weinig waardoor de spiermassa ook nog eens verzwakte, vandaar erge pijn in bekken-billen en benen.

De oefeningen die ik hierboven heb beschreven werken voor mij onwijs!!!!!

Hallo meiden!

Pas goed op jullie lijf! Deze zwangerschap goed afronden is veel belangrijker dan werken!! Enne jullie loonkosten krijgt je werkgever gewoon terug van het UWV dus voel je niet schuldig want hij betaald jullie salaris uiteindelijk niet. Het is hetzelfde systeem als bij zwverlof namelijk. Als je ziek bent als gevolg van zwangerschap dan betaald het UWV je baas jouw salaris terug. Het is voor de baas dus voordeliger dat je ziek blijft ipv een paar uurtjes passend werk te zoeken.

Sterkte meiden!
lfs ing

Hoi Nicole,

Niet werken hoor en je zeker niet schuldig voelen,
Ik werk zelf in de verzorging en zit al sinds week 8 thuis door bekkeninstabiliteit.
Ik heb een huishoudelijke hulp eens per week en moet eccht rustig aan doen anders heb ik de dagen erna heel veel pijn.
Je moet jezelf ontlasten anders wordt het alleen maar erger en zittend werk is dan echt geen optie.
Probeer rustmomenten in te lasten en til zo min mogelijk, je moet maar denken, het is maar voor tijdelijk en voor een goed doel...

Ikzelf heb een dochter van 3 rondlopen maar die is erg zelfstandig en kan zichzelf goed vermaken.
Mijn ouders springen regelmatig bij en buitenshuis zit ik in een rolstoel want lange stukken lopen is al uit den boze en kost heel veel pijn en moeite.

Sterkte en probeer op tijd rust te houden, oefeningen verminderen de pijn niet maar leren je de juiste houdingen aan te nemen of te gebruiken.

Niet doorzetten om het doorzetten of om de baas terwille te zijn. Een vriendin van me die ook in de verpleging werkt is veel te lang doorgegaan en heeft hele ernstige bekken instabiliteit gekregen, waar ze zeker nog 2 jaar na de bevalling last van heeft gehad.

Je kunt proberen om halve diensten te draaien. En heel misschien is er alternatief werk; administratief oid. Maar als dat niet lukt, dan zit er niets anders op je ziek te melden.

Een zwangerschap is maar tijdelijk; je lichaam verslijten doe je maar 1 keer voor de rest van je leven. Een zwangerschap kan gewoon heel zwaar zijn. Het is hoe dan ook een grote belasting voor je lichaam en dat is het hebben van al een kindje erbij ook. En dan ook nog werken in de verzorging!
Je kunt niet alles.

Sterkte
greet

Terug
Bovenaan