Wel of niet werken

Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande reacties. Je kunt je lijf erg beschadigen door toch door te gaan, waardoor je jaren last kunt hebben. En dat is het niet waard. Een collega van mij had dat ook en kon daardoor helemaal niet goed genieten van haar kindje en moet nu zelfs ander werk gaan zoeken.
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, net of je er zelf voor hebt gekozen of er iets aan kunt doen. Probeer goed te rusten en denk aan jezelf en de kleine. Jullie zijn nu het belangrijkste.
Succes.
Groetjes V.
Morgen 33 weken.

Wat ben ik blij met jullie reacties, ik voel me al een stuk minder schuldig en ben blij om te lezen dat er meer in zo een situatie zitten en wat ze er aan gedaan hebben en hoe jullie er over denken.
De oefeningen zal ik zeker aan mijn therapeut doorgeven.
Bedankt allemaal en voor jullie ook veel sterkte.

Groeten Nicole

Hoi,

Ik ben met 28 weken de ziektewet in gegaan en daarna week 30-34 heb ik drie uurtjes op een dag gedaan. Mijn baas wilde gelukkig wel meewerken en heeft mijn rooster aangepast zodat ik steeds in hetzelfde lokaal kon blijven. Ik geef les en moest voor die tijd tussen 3 lokaties en vele lokalen pendelen.
Op deze manier was ik er elke dag toch even uit (thuiszitten is ook niet fijn) maar werd het niet te zwaar voor mijn rug en ribbenkast.

Groetjes wendy

Hallo Nicole

Zelf werk ik ook in de zorg (in de wijk). Bij de eerste zwangerschap heb ik ook last gehad van ischias in de linkerbil. Op een gegeven moment ben ik om te proberenminder gaan werken. Vanaf een week of 28 ben ik thuis gebleven want het ging echt niet meer en ik mocht van de fysio toen ook niet meer veel doen. Ook na de bevalling ben ik er regelmatig last van blijven houden dat gaat enkele weken goed en dan voel ik het weer een paar dagen. Ben nu in verwachting van de 2e (   7 1/2 week)  en tot nu toe gaat het nog vrij goed, maar ik ben er erg bang voor dat het wel weer terug komt en zeker nu er al 1 rond loopt. Dus ik raadt je aan om of veel minder te gaan werken om te proberen of geheel te stoppen want je doet je er zelf echt geen plezier mee als het erger wordt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je veel succes met je verdere zwangerschap.

Liefs bg

Hoi,

Denk aan jezelf hoor!! Echt doen!! Als je het niet meer aankan dan de ziektewet in.

Ik denk dat 99% van de vrouwen voelt zich schuldig om zichzelf ziek te melden, maar probeer je daar overheen te zetten en dit gewoon te doen zoals je zelf denkt goed te doen.

Helaas moest ik me zelf al heel snel ziek melden en had ik gebeld met het UWV. Zo waar had ik een vrouw die iets socialer was dan de gemiddelde medewerkers van het UWV! Ze zei tegen mij het lijkt me nu belangrijker dat je rustig aan doet en dat deze zwangerschap een succes wordt!

Moet jij ook denken hoor!
Veel sterkte,
groetjes  Sandra

Terug
Bovenaan