wel of niet weten van het geslacht?????

Hey ladies,

toen ik net zwanger was wilde manlief met de eerste echo al weten wat het werd! Hij had verwacht dat ze dat met zeven weken al konden zien!
Ikzelf wilde het in eerste instantie niet weten. Vond de verrassing toch wel errug leuk en spannend. Maar naarmate de zwangerschap vorderde en ik steeds gekker werd bij de prenatal, welke kant moet ik nu op, roze of blauw en echt leuke neutrale kleertjes niet kon vinden, ben ik van gedachten veranderd. En nu ik weet dat het een jongen wordt ben ik er echt blij mee dat ik het weet. Gewoon lekker bij de stoere auto-shirtjes snuffelen! En ik praat nu tegen mijn mannetje.

Hoi,
Wij wilden het weten omdat we gewoon nieuwsgierig zijn ;) En daarbij is het  ook praktisch met het kopen van kleertjes en andere aankopen, maar dat is zeker niet de hoofdreden.
Ik merk zelf ook dat ik nu anders naar de geboorte toeleef, het is veel concreter, zeker voor mijn vriend, hij weet wat het geslacht is en dat geeft voor hem meer binding met de baby. Een man voelt het immers niet en 'mist' zo veel meer van een zwangerschap dan een vrouw.
De reden die je vaak hoort is dat het dan nog een verrassing is.... ik vraag me altijd af wat het veschil is tussen de verrassing horen als je 20 weken zwanger bent of als je net bevallen bent. En het cliché is voor ons ook zeker waar, het geslacht maakt niet uit, het feit dat we het nu weten, dat vinden we fijn.
We hebben nu twee kinderen, de derde op komst, na de bevalling was ik helemaal niet bezig met het geslacht, alsof je daar al die uren pijn voor doorstaat, het gaat voor ons om het kindje niet om het geslacht ;)
Succes! Geniet van je zwangerschap!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

hoi syllie

Hier een mama zwanger van een tweede. Bij de eerste wilde ik het wel weten, puur uit nieuwsgierigheid, hebben het wel voor de familie gehijm gehouden, die wisten niet eens dat wij het wisten. Ik heb er toen wel spijt van gehad omdat er een stukje goede spanning weg was, Voordeel was wel dat mijn buik echt al een naam had en kleertjes kon kopen maar toch.....

Nu zwanger van een 2e en nee wij willen het niet weten. Ik ben graag nog even eeeeeeeerg nieuwsgierig hihi, ik bewaar nu de verrassing voor als hij/zij er is.
Weet ik tenminste zeker dat ik er geen spijt van krijg hihi.

Maar idd. het viel mij ook al op dar veel mama's het al weten.

groetjes moeke

Hoi hoi,

Wij wilden het bij de eerste ook al weten. Wel hebben we lang getwijfeld of we het voor ons zelf zouden houden of dat we het al zouden vertellen. De doorslag kwam eigenlijk dat mijn vader ernstig ziek werd en we hem een "stok achter de deur" wilde geven om het nog even vol te houden. Het werd een jongen. Maar wij waren toch ingesteld op een meisje, raar was dat. Ineens moesten we aan een hem denken in plaats van een haar. We waren daarom ook wel blij dat we het wisten.

Nu ben ik weer zwanger (nog maar net!) en als straks de 20-weken echo komt, willen we het zeker ook weer weten, maar wellicht dat we het via de vruchtwaterpunctie al te weten komen. Of we het nu ook weer aan de familie en zo vertellen, weet ik niet. Dat zien we over 14 weken wel weer.

Groetjes Tamara.

Hoi!

Wij wisten het bij deze en onze vorige zwangerschap allebei. Persoonlijk heb ik het gevoel dat de band met mijn baby sterker is als ik weet wat het is. De baby is geen 'het' meer, maar heeft een naam. En die wordt ook al direct gebruikt.
Bij de eerste hebben we de naam geheim gehouden, maar bij deze kleine mag iedereen a weten hoe hij heet.

Zelf heb ik bij beiden zwangerschappen vooraf een sterk gevoel gehad wat het werd en me daarop ingesteld. En beide keren had ik het mis! Ik heb me gevoelsmatig nu kunnen voorbereiden op wat het is. Ik weet dat ik anders teleurgesteld had geweest achteraf. Blijkbaar heb ik het gewoon nodig, dat ik het weet...

Groetjes, Marisa

Hoi meiden,

Ik had het heel graag willen weten. Bij de twintig weken echo zaten we ook vol spanning of ze het konden zien!
Tijdens de echo lag de baby dusdanig met de bips naar achter en de beentjes bij elkaar met één van de voeten bijna in de mond, dat het echt onmogelijk was om het te zien! De vk heeft het echt geprobeerd, want ik had een hele blauwe plek!
Toen vond ik het wel jammer dat we het niet wisten, waardoor ik info heb opgevraagd voor een pretecho, maar dat vond ik te duur!

Nu ben ik ruim 33 weken en vind ik het wel leuk dat we het niet weten, want het heeft toch iets spannends! Wel jammer dat we nu de dingen een beetje neutraal moeten houden, maar aan de andere kant, ik ben toch niet zo een meisjes moeder en zou biede geslachten "stoer" kleden!
Plus in de kraamtijd krijg je van mensen toch heel veel kadootjes en kleertjes in de specifieke kleur, zo niet zijn ze zo bij gekocht!

Voor beide scenario's zijn voldoende argumenten te bedenken!

ik wist het geslacht niet van mijn eerste kindje
dat was dus echt een verrassing. ik vond dat ook wel wat hebben een leuke verrassing.
een meisje. ze deden toen de 20 weken echo natuurlijk ook nog niet dus heb ook niet echt de mogelijkheid gehad om het te kunnen weten.
bij mijn 2 de vonden ik en me nieuwe vriend/man het wel leuk om te weten wat het werd
met de 20 weken echo hoefden we het ook niet eens te vragen we konden het zelf al zo zien. een jongen.
nu zwanger van de derde willen we het gewoon weer weten we kunnen niet wachten.
moet wel zeggen de baby in je buik wordt echt al iets meer persoonlijk omdat je weet of het dan een jongen of meisje is. en je kunt iets rekening houden met echt jongens of meisje dingen kopen. maar aj hou er rekening mee dat het een enkele keer verkeert gegokt werd ik ken namelijk mensen die er van uit waren gegaan dat ze een meisje kregen en bij de geboorte bleek het toch echt een jongen.
die hadden toch als nog een verrassing en de paar meisjes kleding die ze hadden ja die konden ze weg geven.
denk zowiezo dat we de slaapkamer daarom vrij neutral houden of het moet echt heel heel duidelijk zijn en dat we kunnen wachten tot na de echo met klaar maken van de slaapkamer.
groetjes van mij
ik vind dus dat beide kanten wel iets leuks hebben.
het blijft altijd weer een verrassing hoe je  kindje eruit zit.

Wij willen het toch weer weten wat het wordt. Bij de 1e wisten wij het niet en ik dacht dat het een jongen was dus schrok bij de bevalling toen het een meid bleek te zijn. We hadden wel alles neutraal gehouden.  Ik werd letterlijk gek van nieuwsgierigheid maar heb het goed  vol gehouden. Bij de 2e wouden wij het graag weten en het maakte alles voor ons gevoel een stuk makkelijker. Minder dingen om je druk om te maken, bijv. de namenzoektocht, kamertje, kleertjes etc. En het klopt ook dat je gerichter met je kindje bezig bent in je buik wat een fijn gevoel geeft. In eerste instantie twijfelde wij dit keer weer maar we hebben besloten dat we het toch weer willen weten omdat het voor ons veel fijner was om het al te weten tijdens de zwangerschap. Ook mag iedereen het weten hoor, doen wij niet moeilijk over. De geboorte van je kind is opzich al een verassing en een grote  mysterie.

Groetjes Jacy

Terug
Bovenaan