wel of toch niet zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Jeetje zeg waar kun je toch veel over nadenken. Ik moet gewoon even het verhaal kwijt, omdat mijn man en ik besloten hebben het nog voor onszelf te houden. Afgelopen herfstvakantie zijn we op vakantie geweest en toen hebben we het over zwanger worden gehad. En daar kwamen er beide achter dat we toch best willen proberen om zwanger te worden. Maar als ik nu kijk hoe druk we zijn, mijn man een eigen bedrijf, ik naast mijn full time baan nog een studie ernaast de komende twee jaar, kortom druk druk! Maar in mijn hoofd vliegt nog steeds die gedachte, we willen graag een kindje. Maar ja dan denk ik gelijk we hebben daar nu toch helemaal geen tijd voor, of kun je het allemaal wel combineren met elkaar?? Hoe is jullie ervaring hiermee???

wij hebben een dochter van 2!het is het mooiste wat je kan overkomen maar zal niet liegen ook de drukste tijd ooit!tenminste zo ervaren wij het wel, ons meissie is zelf ook super druk aangelegd maar er veranderd natuurlijk een hoop!
en ja of je een full-time baan met een studie ernaast kunt combineren met een baby, lijkt mij haast onmogelijk maar dat ben ik...
wens je veel wijsheid toe
liefs

dit is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk...
er zijn altijd redenen te vinden om te wachten..
Ik ben het eens met Neomii dat het wel een lastige combi is..

Maar ben persoonlijk een gevoelsmens, wij hadden ook genoeg redenen om te wachten, maar kiezen er toch voor.
We hebben al een zoontje van bijna 2, uit een zwangerschap die niet gepland (wel erg gewenst hoor!) was. Het overkwam ons en ik zou het zo weer over doen.

Maar hoe dan ook is het een grote verandering in je leven en het is niet meer dan normaal dat de twijfel soms toeslaat, ik denk dat we daar allemaal wel over mee kunnen praten..

Veel succes met je beslissing!!

Liefs

Hier nog van die drukke bijen. Mijn man heeft een eigen administratiekantoor en werkt zo'n 60 uur in de week. Ik heb zelf een eigen taartenbakkerij en het is heel verschillend hoeveel ik werk, maar altijd pas als de kinderen in bed liggen. Ik werk wel nog wat uren bij mijn man in zaak, maar dat doe ik ook thuis. Daarnaast doen we de financiën van onze kerk, waar heel veel tijd in gaat zitten. Dan ook nog een hond die ik train, 2 kinderen van bijna 6 en 2,5 jaar. Ja het is onwijs druk.
Ik moet mijn universitaire studie ook nog afmaken, maar ik ben nu nog jong en doe dat pas als de telg die we graag willen ook op school zit. Dus nog een jaar of 5, maar dat heb ik over voor het geluk dat ik krijg van mijn kinderen, ik zou het voor geen goud willen missen.

Maar wat de andere dames zeggen, het is aan jou om te beslissen of je dat wil.

Dikke knufff

Goedemorgen,

Ik wilde ook graag een kindje, maar was ook met een 2 jarige studie bezig en werken daarnaast ook fulltime.
Heb besloten om toch maar even het baby plan in de wacht te zetten hoe moeilijk ik dat ook vond. Tegen het einde van mijn studie zijn we er voor gegaan. Op mijn diploma uitreiking was ik 20 zwanger..
En dat was voor mij een goeie beslissing want je hebt echt de tijd en de rust voor een baby nodig..

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Lot

Mijn oudste is geboren tijdens mijn studie, gelukkig het laatste jaar, want anders was die studie niet afgekomen. Ik vond het niet echt zwaar de studie te combineren met een kind, maar ik ben zo'n moeder die liever haar kind zelf op wil voeden en niet continue naar de opvang wil brengen.

Het lijkt mij wel zwaar om een studie en een baan en dan nog een kind te hebben. Ik zou er nog eens overnadenken, want in een kind gaat ook veel tijd zitten. Maar iedereen is anders, maakt zijn eigen keuzes. Dus heel veel succes met welke keuze je ook maakt!

ik denk dat het goed is om bepaalde keuzes te maken.of fultime met studie .of bv partime met studie en baby.of ...of... gewoon kijken wat voor jullie zou werken.goed bedenken wanneer je wat doet en hoe je bv opvang gaat regelen.
succes meid.

..ik wordt in april voor de tweede keer moeder en ga in september een opleiding volgen. Daarnaast werk ik 24 uur. Mijn andere zoontje is 18 maanden.

Als je iets echt wilt, gaat het je gewoon lukken. Mijn moeder had 4 kinderen, was alleenstaand en heeft in 3 jaar een HBO opleiding gevolgd. En daarnaast gewerkt. Het is haar ook prima gelukt, ik en mijn zussen zijn er niet verknipt van geworden, dus gewoon doen!

Je vindt er wel een manier op.

Terug
Bovenaan