wel zindelijk maar niet op de wc

Hoi Maartje,

Ik was even benieuwd hoe het bij jullie gaat. De kleine meid dus helemaal uit de luiers overdag, maar Tim? hoe gaat het met poepen? Heeft dat rust periode geholpen? Is hij wat meer over z'n angst heen nu z'n zusje het wel op de wc doet?
Hopelijk wel.

Succes
Mo
 
Hoi,

Nou je gelooft het niet maar Tim is sinds een maand alweer helemaal luier-vrij. Na die time-out periode deed hij ineens uit zichzelf een poep op de wc. Ik snap nog steeds niet waarom ineens wel maar ik geloof dat die 10 cent die we zijn zus na iedere poep gaven erg stimulerend heeft gewerkt. Binnen no time zat z'n spaarpot  vol met muntjes en hebben we deze manier van belonen af kunnen schaffen. Nu poept ie zonder problemen en zonder beloning. Het gaat nu zo goed dat ik me afvraag waar ik me in hemelsnaam druk over heb gemaakt. Bij het volgende groter-groeien probleen maar de dingen wat proberen te relativeren en erop vertrouwen dat het goed komt zodra ze eraan toe zijn.

groeten,
Maartje
 
Het heeft bij mijn zoon ook een hele tijd geduurd voor dat hijop het potje poepte, altijd in de luier en plassen netjes op de w.c. Hij is in Maart 4 geworden, hij poept soms wel 5 dgn. niet en dan opeens een heleboel! Maar het probleem nu is dat hij het niet op de w.c. wil doen, hij is bang dat hij erin valt, ik heb hem natuurlijk uitgelegd dat dit niet kan maar niks helpt, hij wil alleen maar op het potje poepen. Ik hoop dat dit snel veranderd!!
Groetjes moeder van Jesse.
 
Hoi,

ik denk dat Tim wel al 1,5 jaar op de wc plaste en dat poepen wilde maar niet lukken.
Niet op de wc maar ook niet op de pot. Ik heb vanalles geprobeerd, pushen, negeren, belonen maar niets hielp echt. Uiteindelijk  ging zusje van 1,5 jaar jaar jonger zomaar ineens op de wc poepen en door haar te belonen, hem niet meer zo te pushen is het uiteindelijk vanzelf goed gekomen.
Misschien heb je hier iets aan.

Maartje
 
Terug
Bovenaan