welk dieet?

A

Anoniem

Guest
Een heleboel moeder zijn er denk ik wel mee bezig.....afvallen!!

Welk dieet volgen jullie nou om het gewicht te krijgen die je wilt hebben?
Wat doen jullie er allemaal voor?Ik zelf wil heel graag 15 kilo kwijt, maar
wat ik ook doe, echt resultaat heeft het niet!Ik drink op het moment alleen
maar water en niet snoepen!Gewoon eten, niet teveel, genoeg fruit.Maar
echt bewegen, ja ik wandel naar het dorp en weer terug en in huis beweeg ik
ook gewoon maar ik heb gewoon simpel weg niet echt de tijd of gelegenheid
om even te gaan sporten!

Kben heel benieuwd naar jullie dieten en of het dan ook echt heeft gewerkt!!??

xxx

Hoi,

Ik ben niet zo van het dieten, dat lukt me gewoon niet en na twee dagen Sonja Bakker ben ik zo wanhopig dat de wikkels van de repen chocola door de kamer vliegen .

Wat bij mij wel helpt is veel beweging, wandelen is geweldig. Je kan je kindje gewoon in de wandelwagen meenemen en een uurtje wandelen en op de terugweg langs de supermarkt. En verstandig eten, weeg zaken als aardappels af, niet teveel brood, wees voorzichtig met fruit (zitten veel suikers in), veel groenten en liters water. Dingen als sausjes, boter, jus... niet doen, zitten ook boordevol met calorieen.
Het is geen snelle methode hoor!

Kijk anders even op de site van het voedingscentrum, die hebben best goede tips om op de lange termijn gezond te eten.

Een wat snellere methode is volgens mij iets van slim fast.

Groetjes, KT

Hoi,

Idd wat er al gezegd wordt... maarruhhh mijn jus is niet vet.... ik kan echt niet zonder jus!!
Ik pak dus een kant en klaar pakje van de bas vd Heijden (jus de roti) de goedkoopste..
Het vlees doek ik dus bakken in minimale boter/olie, en als het door het bakken meer wordt giet ik het dus na het bakken af.
Het pakje jus doe ik in een kommetje met een lepeltje mosterd, scheutje ketjap, en een ienieminie stukje bouillonblokje.(en het water natuurlijk!)
Dit giet ik in de pan waar het vlees in heeft gebakken.... jammie!!!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hee Debby,

Kijk, dát soort recepten, daar kan ik wat mee! Super.

KT

maken we toch een nieuwe topic aan!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hai Duckie,

Ik heb nooit overgewicht gehad maar ik denk toch dat ik je wel wat tips kan geven. Ik ga eigenlijk altijd wel verantwoord met mijn voeding om en dan kun je ook best af en toe lekker eten hoor. Je moet het alleen niet te gek maken.

Ik ben nu, doordat ik ziek ben geweest, helemaal bewust met mijn voeding bezig. Ik had na de sondevoeding wat problemen met de spijsvertering en darmwerking.
Om je spijsvertering en darmen op gang te helpen   zijn 2 dingen belangrijk. Vezels eten en bewegen. Vezels zitten in fruit ( vooral fruitsoorten als kiwi, frambozen, bramen ), groenten ( vooral peulvruchten ) en volkoren producten. Ik eet dus juist wel veel fruit. Er zitten idd suikers in maar door de vezels is het goed voor je spijsvertering.  
Wat ook belangijk is is  goed ontbijten, dan begint je spijsvertering op tijd te werken. Ik eet 's ochtends veel fruit, volkoren brood en een flesje actimel ( ook goed voor de darmwerking ). Als je daarna meteen een beetje beweging pakt is het helemaal goed. Verder doe ik de hele dag verder normaal. 's avonds een normaal bord eten en gewoon jus hoor. Droge aardappels bleh....niks aan.

Tja, ik zweer toch echt bij sonja bakker!
Ik vind het niet echt moeilijk vol te houden en je mag gewoon 3 maaltijden (niks geks, gewoon eten) en 2/3 tussendoortjes hebben!
Ik ben er in ongeveer 3 maanden 15 kilo mee afgevallen ennnnnn......heb NIET gesport!! (lui he  hahaha)
Ben nu 10 kilo lichter dan voor de zwangerschap!

Ik heb ooit een koolhydraten-dieet gevolgd, of eigenlijk een geen-koolhydraten-dieet. Ben toen in 6 weken tijd 10 kilo afgevallen.
Je moet dan zo min mogelijk kh eten; dus zeer weinig brood en geen aardappels ed.
Verder veel vis, groente en geen varkensvlees.
Fruit zeer beperkt; 1 stuk op een dag.
En proberen om elke 3 uur een kleine portie te eten, zodat je motortje brandend blijft, zeg maar.
Sla werkt trouwens neutraliserend, dus dat mag je zoveel als je wilt.
Daarbij geldt ook; ontbijt als een koning, lunch als een prins en dineer als een zwerver.
( of zoiets, ik heb er mijn eigen draai aan gegeven!)

Het werkt goed, maar aangezien ik erg veel van eten houd, hield ik het niet langer vol en zodra ik weer normaal ging eten, zat alles er weer aan!
Ik heb er sindsdien ook een bloedhekel aan om mijn eten af te moeten gaan wegen bij bepaalde dieten.
Ik ga wel gewoon proberen om wat minder en gezonder te eten.

Sil  

Terug
Bovenaan