welk gedichtje vinden jullie het mooist (ook een vraagje aan mijn "oude" forum maatjes)

Hoi,

Wij hebben 2 gedichtjes voor het geboortekaartje.
Wij willen graag een gedichtje waarin staat (niet letterlijk natuurlijk) dat het ons niet op de makkelijke  manier is gelukt en dat wij er lang op hebben moeten wachten.
Ze lijken op elkaar maar zijn toch net iets anders geschreven.

Welke vinden jullie het mooist?

Samen een kindje,
het lijkt zo normaal.
Dit kindje van ons samen,
voor ons heel speciaal.

of

Een nieuw leven,
een klein wonder.
Het klinkt zo gewoon,
maar voor ons heel bijzonder.

Andere idieeën zijn erg welkom.

Even voor mijn "oude" forum maatjes; hebben jullie ook iets verwerkt in het geboortekaartje, gedichtje of aankondigingszin etc?

Kruimel

Ik vind de 2de ook mooier.

Wij zijn sinds 27 juni 2007 de trotse ouders van Rémon, dit gedichtje hadden wij op zijn kaartje. Rémon is ontstaan en geboren na een 1ste IVF behandeling

Hij is nog bijna niets, zo klein
en helemaal onwetend
Gekomen als zo velen
uniek als geen ander

Groetjes Mariëtte

Hoi kruimel.
ik heb net een kaartje van een collega gehad en die hebben er ook heel lang over gedaan.
ik vond dit een heel ontroerend versje wat erop stond.

We hebben lang naar je uitgekeken.
Na veel tranen vieren wij nu feest.
En als we je zien liggen in je bedje,
weten we. Het is het waard geweest.

Het is natuurlijk persoonlijk wat je zelf mooi vind maar het is weer een   mooi voorbeeld.
gr lisette

Ik vind dan weer de eerste mooier, maar dat komt ook doordat ik de tweede al op verschillende geboortekaartjes heb zien staan.
Van kennissen van ons stond erop:

"Zo speciaal, en zo bijzonder,
 We hebben je een naam gegeven,
 Maar eigenlijk heet jij
 Wonder...

Groetjes Soela

Ha Kruimel,

Hier de eerste oud-forumgenoot, het schiet bij jou ook al lekker op zeg! Ik moet zeggen dat wij niks gaan doen met een verwijzing naar de 'voorgeschiedenis' omdat iedereen het toch wel weet en ik er vooral iets heel vrolijks van wil maken, maar ik vind het wel mooi hoor dat je het wel doet!
Ik vind persoonlijk het eerste gedichtje mooier, maar dat komt misschien omdat ik tekstschrijver van beroep ben en dat gedichtje  qua klank en zinsconstructie ook veel beter loopt.
Succes met kiezen, moeilijk he die kaartjes! Ik moet er nog aan beginnen, heb alleen een ontwerp gemaakt voor de voorkant  en er nog helemaal niet over nagedacht verder. En bij mij schiet het ook al aardig op!

groeten, Saartje (33 weken)

Heee kruimel,
Aan mij heb je niks haha. Vind ze allemaal leuk, ook degene die anderen erbij hebben gezet. Wilde ook op zoek naar een gedichtje en had er ook een gevonden op gedachten-gedichten.nl
Dus veel succes met kiezen en ben benieuwd welke het nu is geworden.
Groetjes Daisy

Terug
Bovenaan