welk gedichtje vinden jullie het mooist (ook een vraagje aan mijn "oude" forum maatjes)

ik vind die 2e mooier/leuker. Maar die 1e vind ik weer wat meer met jullie situatie te maken hebben, komt in dat gedichtje wat duidelijker naar voren dat t niet gemakkelijk ging.

Hoi Kruimel,

Ikzelf vind de eerste het mooiste. Maar die van Mariëtte en Soela vind ik ook erg mooi. Net als Saartje denk ik niet dat wij zo'n gedichtje op het kaartje zetten. Onze families en vrienden weten allemaal dat het bij ons heel lang heeft geduurd en verder gaat het niemand iets aan. En als we een verwijzing in het kaartje zetten......
Het hele zwanger-worden-gebeuren  is voor ons op dit moment een afgesloten hoofdstuk. We denken nu alleen nog aan wat komen gaat.

Lfs, Kippie (13,6 weken)

Ik hoor niet bij je 'forum maatjes' maar ik kreeg laatst een geboortekaartje met de volgende tekst:

Voor de wereld ben je ons kind,
voor ons ben je de wereld.

Ik vond het erg mooi, veel succes met kiezen!

Ik vind de eerste heel mooi.

Zelf heb ik al een gedicht samengesteld. Hierin staat niet letterlijk dat wij vooraf al wat hebben moeten verstouwen voordat deze zws goed ging, maar als je het weet dan begrijp je de boodschap wel.

Ik vind ook dat het niet zo moet zijn dat het in ons kaartje overdreven aanwezig is.
Wij denken nl dat wij dat verdriet goed achter ons kunnen laten als dit kindje eenmaal is geboren. en dan willen wij niet dat je daar over 20 jaar letterlijk het verdriet nog afleest van het geboortekaartje.

Maar ik vind het wel prettig dat de emotie die er door ons heen gaat en zal gaan als het kindje geboren is, extra intens juist door het meegemaakte verdriet, wel mag worden verwoord.

Dat is dus wat ik heb geprobeerd. En ik vind dat dat goed is gelukt, nu maar afwachten wat de omgeving er straks van vindt.....

gr mama van MD

Liefste Kruimel,

Ik zelf vind het eertse gedichteje erg mooi omdat het voor ons beiden niet NORMAAL is geweest om zwanger te raken maar juist een wondertje. Ook wij hebben een klein gedichtje geschreven voor op het geboorte kaartje

Lang gewacht en  blijven dromen
niet verwacht maar  toch gekomen.

Hoe is het nu ondertussen met je, ben je al uit de namen? Wij wel.Over drie weken krijg ik een geslacht echo en dan weten we wat het wordt wil het zo graag weten.
Voor een jongen hebben we de volgenden namen.

Zifjon, Joshua, Aidon.

Meisje:

Lycke, Elisa, Desiree.

Zoals je ziet een beetje aparte namen maar wij zijn zelf ook een beetje gek dus het past wel erg bij ons en ons kindje denk ik. Nou succes met het vinden van en leuk gedichtje

ook bij ons ging het niet vanzelf. wij hebben zes jaar op dit wonder gewacht, en omdat bij ons ook iedereen weet dat het niet vanzelf is gegaan hebben wij ook bedacht dat het maar een heel simpel gedichtje moest worden. aan gezien we allebei nogal nuchter zijn en weinig tekst willen hebben wij gekozen voor:

om een lang verhaal kort te maken
hier ben ik dan eindelijk!

gewoon simpel zoals we zijn. veel succes ermee.

peetskie 34w 5d

Terug
Bovenaan