Welk kolfapparaat moet ik nemen?

<p>Hallo dames,</p><p>Ik wil over een paar weken beginnen met kolven zodat ik af en toe een flesje kan geven aan mijn kleine meid. Wat vinden jullie een fijn apparaat,  welk merk? Ik zag ze van medela en van Philips avent maar geen idee wat nou echt de verschillen zijn.  Ik wil er trouwens 1 kopen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.  </p>

Ik heb de medela freestyle. Die werd aanbevolen door de lactatiekundige. Is een dubbele kolf en werkt prima! Alleen wel een flink prijsje... Maar misschien kan je wat via je zorgverzekering terugkrijgen. Ik kreeg toen nog 75 euro terug, maar ligt aan je verzekering.

Ik heb me ook heel erg gezocht naar een goede betaalbare kolf. (Heb er zelf ook een keer een topic over aangemaakt)
Ik heb uiteindelijk een lansinoh kolfapparaat gekocht. Is in Nederland vrij onbekend maar werd ook aangeraden door lactatiekundige. Is een elektrische dubbelzijdige pomp. Ik ben er erg tevreden mee. Je kunt ff zoeken op internet dan vind je er nog wel meer over. 

Ik heb de horigen en ben daar erg tevreden mee. Materiaal is van siliconen wat iets zachter is voor je borst dan bijvoorbeeld de medela. Ik heb hem bijna volledig vergoed gekregen, wel via mijn lactatiekundige. Goed om even uit te zoeken wat je verzekering vergoedt. 

Ik heb een fijn kolfapparaat van ardo die je enkel en dubbel kunt gebruiken. Wel vind ik het voor af en toe een hoop gedoe om aan te sluiten. Nu kwam ik pas op internet de haakaa kolf tegen en dat is zeker de moeite waard om eens op te zoeken. Heb hem gekocht en kolf nu wanneer mijn dochter aan de ene kant drinkt, de andere kant af met de haakaa kolf. Ardo kolf staat in de kast te verstoffen nu. En die haakaa kolf koste 19,95. Leuk prijsje, zelfs om het gewoon eens te proberen. 

Zelf heb ik een horigen.  Prijs/kwaliteit heel goed. Makkelijk schoonmaken . 
Erg fijn vanwege siliconen borstschelp. De grote bewaarbekers (voor voeding of borstvoeding kan gebruiken) van Avent passen ook direct op de kolf. Dat is handig als je veel productie hebt.
Ook de kracht kan de kolf kan je zelf instellen.
Ook Lansinoh is voor borstvoeding producten heel fijn! Mijn dochter wilde geen fles,alle bekende merken geprobeerd. Uiteindelijk lukte dit met de speen van dit merk omdat dit een natuurlijke vorm had.

Ik heb zowel en medela swing als freestyle. Beide zijn super fijn en ik ben er zeer tevreden over. De swing heb ik aangeschaft bij mijn oudste kind via marktplaats. Nu bij de tweede heb ik de Freestyle aangeschaft omdat dit nog vlotter gaat en je sneller klaar bent met kolven. Ok deze heb ik via marktplaats gekocht. Er zijn super veel vrouwen die een kolf aanschaffen of krijgen voor de bevalling. Als de borstvoeding om wat voor reden dan ook niet lukt of maar van hele korte duur is dan heb je een nieuw apparaat. Beidde apparaten heb ik wel bij het kraamcentrum na laten kijken of er geen bijzonderheden waren en er geen melk in de motor zat. En je kunt alle onderdelen los bestellen van Medela als je wilt. 

Ik heb ook de medela freestyle, is inderdaad een duur apparaat, maar ik heb m gekregen van een familielid en alle onderdelen waar melk doorheengaat vervangen. Kostte me 60 euro inclusief een aantal nieuwe flesjes die je erop kan draaien.
Hierboven geeft iemand aan dat een ander apparaat siliconen heeft en de medela niet, dat kan op de medela ook :) 

Terug
Bovenaan