Welk kolfapparaat moet ik nemen?

Ik had een ardo kolf te leen. Elektrisch, kon zowel dubbel als enkel. Maar ik voelde me net een melkrobot met dat ding! Hij werkte prims hoor, maar dat geluid.. dzzj dzzjjj dzzjjj. Ik ben heel snel overgestapt op een enkele handkolf van philips avent. Werkte bij mij net zo snel als met de dubbele!.. En geen irritant geluid. 

Nog een tip:
ik zweer bij de libento James.
Heb deze geleend bij een vriendin, echt top! Omdat ik deze moest teruggeven na een paar weken heb ik een Medela swing dubbelzijdig gekocht (bekend merk, dacht dat kan niet mis gaan) en dat was echt een ramp.... 
nu weer de libento James gekocht en het loopt weer als een trein. Binnen 10 min flesjes vol, door de 9fasen wekt hij zelf het toeschietreflex op. Echt, fantastisch! Lees maar eens reviews :) 
succes met je keuze en het kolven natuurlijk! 

Ik wil na de bevalling eerst bekijken of bv voor mij werkt. Hoop het heel erg maar wil het eerst ervaren. 
Door de vk en anderen zijn mij 2 tips gegeven:
- via de uitleen kun je vaak verschillende apparaten huren om uit te proberen. Zo kun je ervaren wat voor jou fijn werkt. Dit zal een lactatiekundige misschien ook kunnen bieden. 
- kijk goed bij aanschaf van een tweedehands apparaat of het een open of gesloten systeem is ivm kans op besmetting met bijvoorbeeld spruw. Gesloten systeem betekent dat alle onderdelen waar melk doorheen gaat vervangen kunnen worden en jouw melk dus niet in contact komt met melk van een eerdere gebruiker. 
Ik lees verder nog ff mee voor tips. Succes met je zoektocht. 

Terug
Bovenaan