Welk kolfapparaat??

Nu de BV goed gaat wil ik me gaan orienteren op de aanschaf van een kolfapparaat.

Wat zijn jullie positieve en negatieve ervaringen met deze apparaten en waar moet ik op letten als ik er een koop??

Hoi griebelbaby

Als ik een advies mag geven zou het zijn om een dubbele kolf te kopen. Dan ben je namelijk in 15 minuten klaar en werkt beter ook voor het kolven. Ze moet wel even handigheid vinden in het vasthouden van beide kolven, maar het is goed te doen.
Ik zelf gebruik de medela dubbele borstkolf, maar ik heb ook gehoord van de dubbele borstkolf van avent. Dat is makkelijk vanwege de opvangbakjes (gaat meteen in het flesje) dan hef je niet te wisselen.
Zelf heb ik hier geen ervaring mee. De medela is super. Hij kost 120 euro en voor 40 euro heb je er ook een koeltas bij. (kijk op internet) Je zou de borstkolf de eerste driem aanden schoon moeten maken in een sterilisator, maar ik doe het (nu mijn kindje 4 maanden is) in de afwasmachine op 40 graden en dit gaat goed.
Ik kolf dan ook op mijn werk en heb bij mijn eerste 8 maanden borstvoeding gegeven en ga nu voor de 6 maanden.

P.S. Alles is elektisch
groet Marjolein

Beste griebelbaby,

ik vond het heel moeilijk kiezen, ieder heeft zo zijn eigen voorkeur. Ik weet het, daar heb je helemaal niks aan. Ik ben op m'n gevoel af gegaan (wat opeens veel sterker ontwikkeld is sinds ik moeder geworden ben, mooi is dat! maar dat terzijde) en heb uiteindelijk de handkolf van Avent gekocht.
Ik ben nog met verlof, dus weet nog niet hoe het gaat bevallen als ik straks weer aan 't werk ben, maar het "oefenen" is heel goed gegaan. Ik had meteen de eerste keer 100 cc productie. Het voordeel van een handkolf vind ik dat je helemaal zelf kan bepalen hoe hard en hoe snel je kolft. Bij een elektrische ben je toch afhankelijk van hoe hard het motortje kan. Nadeel is natuurlijk dat je zelf moet pompen, maar ik vind het een handeling van niks en dus geen enkel bezwaar.
Als je voor elektrisch gaat, dan zou ik zo'n dubbele doen, dan maak je optimaal gebruik van de toeschietreflex. Ik heb zelf nogal moeite om 'm op te wekken, en dan vind ik het wel jammer dat ik maar 1 borst tegelijk kan doen.

Laat gerust horen als je nog meer vragen hebt!

groetjes
Mandarijn

Hoi Griebelbaby,

Ik heb een jaar bv gegeven waarbij ik tot 10 maanden gekolfd heb. Ik heb een makkelijke werkgever en mocht na de negen maanden gewoon door gaan, maar dat even terzijde.
Ik had de handkolf van avent. Hij is mij heel goed bevallen. Ik heb tussendoor ook twee keer de handkolf van medela gebruikt,maar vond dat waardeloos, maar dat is mijn mening. Het voordeel vond ik ook dat als er iets kapot is je maar een mailtje naar avent hoef te sturen en je krijgt het thuis gestuurd. Ze lossen alles goed voor je op.
Succes met beslissen. Je kan ook een kolf huren en dan kan je hem uitproberen en dan beslissen welke je het prettigst vindt.

ik heb de elektrische van medela gebruikt de dubbele wij hadden hem gehuurd
is idd handig om te kijken of het wat is
zelf vond ik deze erg prettig helaas niet lang gebruikt vond het te veel werk met een tweeling

hallo griebelbaby,

Ik heb de elektrische kolf van medela, de swing.
Hij bevalt me prima.
Ik heb eerst een handkolf van iemand geleend (oud type handkolf van medela)
alleen dit beviel niet, dit ging heel zwaar en ik had de dag erna gewoon spierpijn in mijn bovenarm en borst.
Maar ik ben blij met mijn elek.kolf. Je kunt zelf de stand instellen   eerst heb je de stimulatiefase en na 2 min. gaat ie automatisch door naar  de afkolffase.
Je kunt hem zelf instellen op het tempo dat je zelf het prettigst vind.

Succes ermee.
groetjes Sandra

Hoi Griebelbaby!

Ik heb de Medela Mini Electric Plus gekocht. Dit is een dubbele kolf. Toen mijn dochtertje 12 weken was ben ik weer twee dagen gaan werken. Ik kolfde toen 4x per dag. Omdat ze heel veel spuugt als ze uit mijn borst drinkt en ze met Nutrition in de fles veel minder spuugt kolf ik nu al weer een paar weken alle voedingen af. Ik ben zeer tevreden over deze kolf. Je moet alleen wel opletten dat de flesjes niet overlopen want dan loopt de borstvoeding in de luchtslangetjes en dan raakt hij verstopt. Heel veel succes met het maken van je keuze.

Groetjes

Hoihoi,

Eerst had ik de handkolf Isis van Avent. Maar daar krijg je bijna RSI van na verloop van tijd....

Nu de Medela Swing. Een elektrische. Echt een superapparaat. Inderdaad wat Sandra al zei met eerst 2 minuten stimulatie en dan kolven. Maar als de melk al eerder dan 2 minuten toeschiet kun je met een knopje overschakelen op kolven. Met een + en - knopje kun je zelf de sterkte van het kolven bepalen, erg prettig. Op deze manier heeft het apparaat heel veel standen.
Ook kun je, naast de bijbehorende Medelaflesjes (tot 150 ml) ook gewone difraxflessen eraan draaien. Dan kun je kolven, speen erop en voeden. Erg handig wanneer je je kindje wilt laten oefenen met flesdrinken. En kun je ook meer melk kwijt per keer.
Hij kan ook op batterijen. En ik heb er een mooie tas bij gekocht met daarin een koeltasje met koelelement en ruimte voor 4 medela flesjes. Na de bortvoedingsperiode is de tas ook geschikt voor gewoon gebruik, want hij is neutraal zwart. Best handig.

Ga anders eens naar een Thuiszorgwinkel, daar kunnen ze je allerlei verschillende laten zien en helpen bij het maken van een keuze.

Groetjes van Vennie

Terug
Bovenaan