Welk merk en welke maat wegwerpluiers?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal. Ik ben nu 33 weken zwanger van een meisje en bezig met de aanschaf van de laatste spulletjes. Nu mijn vraag: welk merk wegwerpluier bevalt het beste bij een meisje? En welke maat moet ik kopen? (ze schatten ons meisje op 71/2 pond bij de geboorte). Oh ja welke maat kleertjes kan ik het beste als eerste klaarleggen? Alvast bedankt als jullie reageren. Groetjes, Saskia.

Ik denk dat maatje 56 wel goed is.
Ik heb zelf altijd de luiers van pampers of het kruidvat eigen merk gebruikt.
Die bevielen het beste.
Ik denk dat je eerst wel aankunt met pampers newborn.(dat zijn die kleine gele verpakkingen)
En ik zou later gewoon wat merken uitproberen.

Succes

hoi, ik heb vor onze dochter (2005) in het begin new born van pampers gebruikt, toen alles gebrobeerd, en toen uitgekomen bij eigen merk van kruitvat, en een tip voor de kleertjes, koop niet te veel van maat 56, als het allemaal goed gaat, en ze valt niet veel af na de geboorte is ze er snel uitgegroeid, wij hadden 2   setjes maat 56 en de rest maat 62, onze   dochter was de eerste 6 wk. alleen maar aan het slapen ( ook snachts) succes met de laatse voorbereidingen , een goeie bevalling en een gezond kindje gewenst voor jullie! en geniet van de kraamtijd!! ( benzelf 7 wk. zwanger)

heb ook wat geprobeerd ,maar ben toen bij die van de kruitvat gebleven die bevielen zo
ook die hebben die hele kleintjes en is ook nog is goedkoper...
maatje 62 had ik veel maar onze meid kwam te vroeg hihi....
heb net een setje 56 gekregen, je weet maar nooit..

mama van 1
en 14+3

Volgens mij bedoel je niet kledingmaat maar maat luier. Wij hebben voor ons zoontje, destijds ook 7,5 pond maar heel kort maat 1 gehad, daar zou ik echt maar 1 pak van kopen, voor je het weet zitten ze in maat 2. Een nieuw pak maat 1 is snel genoeg in huis gehaald lijkt mij maar het is zonde als je ze niet gebruikt. Wij hebben de eerste periode ook pampers gebruikt, ging perfect, ik vind ze van alle merken toch het meest soepel en zacht, al zijn de nieuwe kruidvat luiers ook goed hoor, maar ze absorberen toch minder vind ik. Deze keer begin ik denk ik weer met pampers en stap na maatje 2 over op een goedkoper merk, of ik koop pampers als er een goede aanbieding is.

hoi hoi

caithlyn is 03-03-2008 geboren en was 4395gram en 54cm ze heeft ongeveer 3a4pakken van pampers maatje 1gehad ik zou echt niet zoals eentje hier voor zei maar 1pak halen caithlyn was al flink dus,en maatje 56 hadden wij veel te veel van gehaald want ze heeft maar een paar setjes aan gehad dus ja
en wij gebruiken nog steeds de luiers van pampers bevallen prima

succes

groetjes patricia mama van caithlyn 03-03-2008

hoi
Voor de eerste periode hebben wij ook de pampers new born gekocht, ik denk dat we 2 pakken van nummer 1 hebben gebruikt en daarna over zijn gegaan op nummer 2.
De eerste periode verschoon je denk ik toch wat meer,en misschien als je gewoon het bonnetje bewaard dat je het altijd terug kan brengen of ruilen.
Daarna hebben we ook wat verschillende luiers uitgeprobeerd, die van de etos vond ik maar niks, zaten niet god bij onze dochter. ik ben uitgekomen bij de huggies, zijn fijne luiers, en ook vaak in de aanbieding, zo als 3 halen 2betalen.

Qua kleren is het gewoon verschillend,onze dochter was 3875gram, en heeft in het begin maat 56 aangehad, best lang nog, maar ook al 62 in huis, sommige dingetjes kan je omslaan. En ik vind ook wel dat het verschilt per winkel, de hema valt soms klein en de prenatal weer vrij ruim.

groetjes

Heb in het begin veel verschillende merken luiers geprobeerd, maar ben nu al 1,5 jaar een tevreden Kruidvat-luier-klant. (Elke luier lekt trouwens wel een keer.) Pampers vind ik ook goed, maar zijn zo verschrikkelijk duur, zelfs als ze in de aanbieding zijn nog duurder dan Kruidvat eigen merk.
Zelf heb ik nu 1 pak mt. 1 ingekocht, misschien dat ik er nog eentje koop, maar de meeste baby's passen al snel in maatje 2.
Succes met de laatste voorbereidingen.

Groetjes,
Margrethe

Terug
Bovenaan