welk merk flesvoeding?????

A

Anoniem

Guest
bij mijn oudste zoon ben ik na de borstvoeding over gegaan op nutrilon. dat beviel me op zich wel goed. nu bijna 4 jaar later ben ik weer bevallen van een prachtige zoon. ik keek in de supermarkt even bij de baby voeding en schrok me rot van die prijs!! jeetje wat is dat duur geworden.
nu heb ik een paar moeders gehoord die voeding van de kruidvat geven en beviel ze heel goed.
heeft er iemand ervaring met flesvoeding van de kruidvat? ik zag dat het bijna de helft goedkoper is als nutrilon.

Hoi! Ook ik ben onervaren begonnen met Nutrilon, maar erg duur! Toen overgestapt naar de Kruidvat. Dit beviel op zich wel goed alleen is het nadeel dat het klontert. Vaak blokkeerde het de speen, en moest je het even wegduwen uit de speen voor er weer wat uit kwam. Nu gebruik ik Albert Heijn, ongeveer zelfde prijs, en dit bevalt erg goed! Geen klontjes en de fles gaat er prima in ;).

Hallo,

Mijn dochter gaf ik eerst ook voeding van het Kruidvat, maar daar moest ik mee ophouden op verzoek van het cb. Hier zou namelijk niet alles in zitten. In het begin zei iedereen van wel, maar blijkbaar zijn ze er sinds september achter dat dit toch niet het geval is. Ik ben nu overgegaan op Friso en dat bevalt me goed.

hoi,

idd die van nutrilon is erg duur! wij gebruiken die van de etos en daar is niks mis mee! een stuk goedkoper en qua kwaliteit niks minder.

groeten trrus

Hoi,

Ik gebruik de flesvoeding van huismerk Jumbo. Bonbebe heet het. Bevalt me super. Beter dan Nutrilon. En Frisio heb ik ook geprobeerd maar die vond ik enorm stinken!
Kruidvat heb ik niet geprobeerd. Maar ik hoorde laatst dat Kruidvat en Nutrilon hetzelfde hebben door een patentfout ofzo. Geen idee hoe dat zit, maar dat kan iemand hier vast beter uitleggen.

Succes ermee.

Reneke

hallo,

Ik heb vernomen dat het prijsverschil wel mee valt tussen Nutrilon en Kruidvat.
Er zit bij kruitvat namelijk minder in het pak...
Hoeveel het dan nog scheelt weet ik niet hoor, maar Kruitvat is  zowieso wel goedkoper.

Groetjes Mootje
Mama van Nick 17-08-2008

Dat patentverschil gaat volgens mij over de hypo-allergene voeding. Niet over de normale.
In kruidvat is 800 gram rond de 6,50 en Nutrilon 800 of 900 gram rond de 15 euro.

Ik ben op dit moment over aan het gaan op de voeding van het Kruitvat.

Mijn dochter reageert hier heel goed op. Op dit moment geef ik de eerste en de laatste voeding nog van Nutrilon en de rest is van Kruitvat. Dit gaat prima. Ik moet toch eerst nog anderhalf blik Nutrilon opmaken dus het duurt nog wel een week of 3 voordat ze helemaal over is. Ik moet zeggen nu ik 2 soorten voedingen door elkaar gebruik dat de krampjes een stuk minder zijn. Wel moet ze meer scheetjes laten.

Haar poep werd in de eerste week wel een beetje groen maar nu raakt ze er aan gewent en is haar poep weer mooi geel.

Kruitvat klontert inderdaad wat meer dan Nutrilon maar dat is maar je kan het ook met warm water klaarmaken en dan is het minder. Maar als ik het opwarm in de magnetron schud ik gewoon heel erg goed en ik maak eigenlijk nooit mee dat de speen verstopt raakt of dat er klontjes achter blijven.

Nutrilon kost 10,50 voor 900 gram en Kruitvat kost 6,00 voor 800 gram. Het scheelt dus best wel veel.

Ik kan me niet vorstellen dat Kruitvat geen goede voeding is of niet kompleet is. Het gaat om babyvoeding en volgens mij voldoet dat aan hele strenge eisen.

Terug
Bovenaan