Welk merk luiers?

Hallo dames,

Het was even stil maar ik heb bijna elke dag meegelezen. Vandaag 16 weken precies en klaar voor de 17e week. Zometeen om 10uur naar de vk. Ben benieuwd hoe schoppertje zich gedraagt. Ik voel me goed, heb wel erg last van buikspier buikpijn. Ik las dat meer dames hier last van hebben (te strakke buikspieren)

Ik heb een vraag aan de ervaren mama's. Ik kan via mijn verzekeraar VGZ(voormalig Trias) gebruik maken van de luierservice. Het houdt in dat je een dag bijhoudt hoeveel luiers je gebruikt en zij op basis daarvan per x aantal weken je luiers aan huis of op welke andere plek in NL leveren.

Het enige wat jij moet doen is merk en maat blijven doorgeveb indien dit wijzigt.

Ik begrijp dat het altijd even wennen is en afwachten hoe je kind reageert maar welke merken hebben jullie de beste ervaringen mee als het gaat om comfort voor het kindje, wel of geen plassensor, voorkomen van eczeem etc.

Wat raden jullie aan?

ik had voor me dochter eerst tot 6 maand kruidvat eigen merk, daarna tot 1,5 jaar pampers en daarna de luiers van de aldi....we gingen destijds over op de pampers luiers omdat ze steeds langs de luiers begon te plassen en poepen....en toen dat weer goed ging geprobeerd op de aldi luiers en ging super toen....nu gelukkig zindelijk! maar ga straks weer beginnen met de kruidvat luiers denk ik....
veel plezier bij de vk zo...
xx

Ik ben een groot fan van de kruidvatluiers. Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden. Ik heb heel even pampers gehad, maar die absoberen zo goed dat zijn balzakje helemaal kapot ging. Daarbij vond ik de pampers sneller stinken. Vanl lekkage heb ik nog geen last gehad. Bij alle merken zit volgens mijn inmiddels bij de eerste een plassensor.

Ik heb 2 dochters van 3,5 en bijna 2 jaar maar bij beide gebruik ik het liefste het merk pampers heb wel andere merken geprobeert o.a huggies, etos en kruidvat. bij de kruidvat hebben beide kindjes uitslag gehad. huggies vond ik de kwaliteit van de luier niet zo.. ik vond etos wel te doen en is ook goedkoop, als je ziet wat het merk pampers tegenwoordig kost.. ik denk dat je in het begin toch even moet proberen en in het begin verschoon je je baby toch wel zo'n 7 keer per dag..

Ik heb een dochter van ruim 1,5. Ik zweer toch echt bij pampers. Overdag gerbuik ik het liefst de active fit en voor de nacht de nacht pamper.
Ik heb even huggies gehad, maar daar vond ik de sluiting niet prettig van en ook kruidvat, maar ook die bevielen me minder goed. Het sluit minder mooi aan dan de pampers.
Dan maar even iets meer betalen, maar meestal koop ik ze ook alleen in de aanbieding en dan vooral bij de etos aangezien ik de spaarkaarten spaar en deze ook tijdens een aanbieding mag inwisselen en soms zelfs ook nog eens met een kortingsbon. (nu doen sommige etosfilialen hier wel eens moeilijk over, maar inmiddels weet ik een fijn filiaal die echt alles accepteert!)
Veel succes!

@betty waarom gebruik je de eerste 3 maanden pampers als ik het vragen mag? Ik moest heel snel overschakelen trouwens. Hij kon echt niet tegen de pampers.

Je krijgt trouwens bij alle babydozen een aantal luiers en van verschillende merken. Dus je kunt allicht uitproberen.

Terug
Bovenaan