Welk merk luiers?

Omdat ik ze wat zachter vind. Mijn dochter plastte zoveel dat ik na 3 maanden over ben gestapt naar de kruidvat om bij de pampers de urine gewoon doortrok door der rompertje. Heb ik met kruidvat nog nooit gehad! En zeker net na de geboorte wil ik dat de ukkie van alle gemakken is voorzien en niet nog meer hoeft te 'lijden' (klinkt wel heel dramatisch he? haha)

Heel handig al die reacties :) Heb er zelf nog niet eens over stil gestaan welke luiers we moeten gaan gebruiken... Maar ja het is ons eerste ukkie dus zullen nog genoeg dingen komen dat ik denk van: Nog niet eens bij nagedacht.

Maar hoor nu ook steeds meer over de wasbare luiers(van katoen enzo). Scheelt een hoop in geld (alleen wel 1 tot 1,5 was in de week extra) Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Ik stem Kruidvat! Heb verschillende merken geprobeerd in het begin waaronder pampers en etos, maar vind de kruidvatluiers toch echt het fijnst - geen stank en geen geplak aan de billetjes. Ga ik dus gewoon mee door!
Gebruik trouwens (bijna) altijd sudocreme, en ze heeft nog nooit irritatie of rode billetjes gehad.
Plassensor heb ik nooit naar gekeken, gewoon verschonen na elke voeding want dat is bijna altijd nodig. Te lang een natte luier aan lijkt me ook niet lekker.

Ik zou van mijn levensdagen niet aan wasbare luiers beginnen.. Je moet de poepluiers allemaal gaan uitspoelen, het neemt minder vocht op waardoor de billen eerder stuk gaan en heb jij er behoefte aan dat er een week lang een emmer staat met natte plasluiers en vochtige poepluiers? Volgens mij stinkt dat gigantisch en als je pech heb krijg je het weer erin...

Het voordeel dat het financieel voordeliger zou zijn en dat het beter voor het milieu is is ook al achterhaalt. Ik bedank voor al dat extra werk en die vieze klus!

Nou de reacties zijn goed om te lezen. Ik heb navraag gedaan bij VGZ en zij werken (helaas) niet met nederlandse merken maar met een frans merk Bebe nog wat.... ik kom daar niet echt reacties van tegen dus heb maar een proefpakket aangevraagd.

Uit de reacties maak ik op dat pampers en kruidvat het best bevallen. Ik ga gewoon eens proberen.

dank jullie wel!

@betty, Bij ons was het de eerste week al gelijk dat zijn zakje ontveld raakte door de pampers. Vandaar de keuze bij mij om gelijk op de kruidvat te gaan. En inderdaad ik heb ook nooit lekkages gehad. Was gewoon even nieuwsgierig hahahaha.

Ik vind dat niet zo gek! Ik merkte het ook bij mijn dochter dat der billetjes zo vochtig bleven in de pampers! Nee hoor, Kruidvat it is hier!

@FFoontje: Bebe bijou (of hoe je het schrijven mag?) Ik zou even googlen als ik jou was. Die hebben ook andere baby producten op de mark dus geheel onbekend zijn ze niet!

Terug
Bovenaan