welk merk voeding, friso, nutriolon, sulminac en omgaan met krampjes

Hoi allemaal,

Voor diegenen die fles voeding geven.
Hoe ben tot de keuze van merk voeding gekomen.
Wij geven onze dochter ( twee weken) frisovoeding.
Dit op advies van kraamverzorgster omdat bij ons schijnbaar het water hard is.
Maar lees hier op het forum vooral van mensen die nutrilon geven, vooral nu het duurder is geworden.

Onze dochter heeft veel last van krampjes. Dan ligt ze te trappelen met haar benen en hard te huilen. Dan vindt ze het fijn om tegen je aan te liggen. Overdag slaapt ze nu weinig, meestal van die hazenslaaptjes. 's nachts slaapt ze goed, heeft al vijf nachten doorgeslapen.We geven haar druppels sinababy. En mengen de friso normaal met de friso comfort. Maar haar ontlasting wordt daar wel dun van.
Het is wel erg vermoeiend dat ze zoveel huilt overdag. Weet soms niet goed wat je moet doen en waar je goed aandoet. Nu ligt ze veel bij ons, maar daar ben ik ook niet echt blij mee. Wie heeft er adviezen voor ons.

Groetjes Jannie en Lieke (1509)

Hoi,

Onze dochter wilde ook alleen maar nog bij ons liggen toen bleek dat ze het steeds koud had. Als ze bij ons ligt is dat natuurlijk lekker warm. Misschien ook wat voor jou?

Wij hadden dat ook met onze meiden ('s nachts ging trouwens stukken minder dan bij jou) Ben mijn jongste gaan inbakeren. Hierdoor sliep ze de eerste zes weken minimaal 20 uur per dag!!!! (zonder doeken overdag alleen hazeslaapjes). Het vele huilen kan komen omdat ze overdag slaap tekort komt..... Door slaaptekort krijgen ze ook last met hun darmpjes in de vorm van krampjes.... (allemaal ook pas ontdekt bij onze derde...) Het boek inbakeren brengt rust, heeft ons heel veel handreikingen gegeven over hoe je moeheid kan herkennen en hoe je regelmaat kan creeëren gedurende de dag. (wakker worden, voeden, spelen, in box tot rust komen, inpakken bij eerste vermoeidheidsverschijnselen, naar bed) Als je een paar dagen goed kijkt, kan je de vermoeidheidsverschijnselen bij je kindje herkennen. Mijn dochter begint dan bijvoorbeeld met haar neus in mijn schouder te wrijven.... Pas als ze heel erg vermoeid is (eigenlijk te laat dus) begint ze te gapen....Hoop dat je hier wat aan hebt (ook als je niet wilt inbakeren is dit een handig boek) www.debakermat.nl

Groetjes Nynke

Hoi Jannie,

Allereerst gefeliciteerd met je dochter! Handig he zo een forum waarop je alvast vooruit in de tijd kunt kijken wat er allemaal met die kleintjes gaat gebeuren..
Ik heb een zoontje, Kasper, die vandaag precies 3 maanden is. Zelf geef ik Nutrilon, maar volgens mij maakt het echt niet uit of je nu Frisolac of Nutrilon geeft. En met die prijsstijging van de Nutrilon heb je dus de goede keus gemaakt. Kasper heeft ook zo erg last van krampjes gehad dat we af en toe echt wanhopig werden en ons af vroegen of zijn gekrijs nu echt wel normaal was. Inderdaad gaven/geven we ook Cinababy.
Wat we ook 4 keer per dag geven voor zijn voeding is Venkelwater, dit kun je kopen bij de apotheek. Je hoort ook wel dat je venkelthee kunt geven, maar volgens mij is Venkelwater sterker.
Hij heeft nu nog steeds last van krampjes maar kan er nu best mee omgaan. Alleen vanaf 17 uur tot 19 uur kan hij er nog wel eens overstuur door raken maar dan heeft hij ook zijn huiluurtje(s).. Wat bij hem altijd hielp/helpt is met hem rond lopen of op de arm nemen en wiegen. Als het maar beweegt dan is hij tenminste afgeleid.
Heel veel succes en wat ze zeggen is waar, het wordt echt minder/beter!
Liefs,

Barbara & Kasper(3mnd)

hoi

ik gebruik ook friso ik merk dat mijn kindjes het lekkerder vinden.
maar in het begin heb ik ook vaak friso comfort gebruikt in combinatie met de   gewone voeding.
en dat hielp zo goed ze waren veel rustigen want door de krampjes wilde ze alleen maar bij mij liggen .
maar wat ik dan deed was b.v. 120 cc dat zijn 5 schepjes en dat deed ik 3 gewoone friso en 2 comfort   en dat ging heel goed en als ze nu heel veel krampjes hadden dat deed ik het andersom.
maar veel plezier met je kleintje geniet er van want het gaat veel te snel mijn kindjes zijn alweer bijna 7 maanden.

groetjes kristel

Hoi,

Ik geef Nan omdat ze van nutrilon niet kan poepen, nou ja niet poepen keutels en dat voor eentje van 4 maanden is dat heel zielig. Nan zorgt ervoor dat het lekker zacht blijft bij mijn kleine meid.

Als ik het goed begrijp gebruik jij kraanwater en de hardheid van dat water is nogal hoog, misschien kan je het aanmaken met bronwater. Ik meng mijn fles voeding altijd met bar le duc   waardoor mijn kleine meid geen krampjes heeft. Als ik het met kraanwater doe is het hier ook huilen en dat vind ik erg zielig.

Misschien een optie om te proberen.

Groetjes
Davina

Hoi,

Onze dochter (9 weken) krijgt ook Friso. Ze is in het ziekenhuis geboren, omdat ze 5 weken te vroeg geboren was. En in het ziekenhuis gaven ze Friso, dus dit zijn we blijven doen.

Ze kreeg met 4 weken een allergische reactie, haar huid zat vol builtjes en was ook helemaal dik. Dus nu krijgt ze Friso hypo-allergeen en dat gaat heel goed.

Ze huilde vooral veel 's nachts en was overdag ook heel onrustig. Ze kon eigenlijk niet wakker zijn zonder te huilen. We bakeren haar ook in, nu sinds 2 weken en dat gaat heel goed. Ze slaapt vaster en na de nachtvoeding huilt ze niet meer, maar slaapt ze meteen. Dus echt een verademing! Ik gebruik zelf een pacco doek, die kun je bestellen op www.pacco.nl. Ze zijn niet goedkoop, maar ze zijn echt heel makkelijk in het gebruik.

Succes!

Ik geef sinds gisteren ook Friso Comfort, ook vanwege darmkrampjes. Mijn zoontje (bijna 3 weken) krijgt alleen de vereiste 110 ml. per voeding niet weg. Hij krijgt nu dus 'pure' Comfort. Is er iemand die dit ook doet of mengt iedereen het met de gewone Friso???

Terug
Bovenaan