welk merk voeding, friso, nutriolon, sulminac en omgaan met krampjes

Hoi mama van Britt
Ik gebruik ook Friso comfort. De eerste dag had alleen maar Friso comfort gedaan. Toen had ze wel een hele dunne broek. Nu doe ik al een aantal dagen half half, de krampjes zijn al wel minder, maar ze blijft een dunne broek houden. Dus wil nu 2/3 1/3 uitproberen. Wij maken de voeding klaar voor de hele dag. Ze krijgt nu zes flessen met 90 voeding erin. Ze slaapt al bijna een week door, hoop dat dit zo blijft. Lieke dronk haar fles ook erg snel leeg. Nu de voeding gemengd is, is hij dikker en moet ze er meer moeite voor doen, dat geeft niet nu doet ze langer over de voeding. Ik heb met Friso gemaild wat kon met mengen, maar dat maakt niet uit. Ze reageren snel met antwoord. Ook gebruik ik sinababy druppels van vsm.
Succes.
Groetjes Jannie en Lieke(1509)

Hoe oud is Lieke? En wat bedoel je met dat je de voeding voor de hele dag klaarmaakt, meteen 's ochtends 6x90 klaarmaken? Waar doe je dat dan in? Ik kreeg van de verloskundige en het consultatiebureau te horen dat Jelte - wordt donderdag 3 weken - 110 ml. per fles moet drinken, maar dat haalt hij dus steeds niet, ook al omdat de voeding zo dik is. Het consultatiebureau zei gisteren ook dat we hem nu aan deze voeding moeten laten wennen, omdat zijn darmpjes anders weer van streek raken - is dat ook jouw ervaring? De Cinababydruppels gebruiken wij ook - maar dat mag ook maar weer 2x per dag omdat we anders Jelte's darmpjes stilleggen?!?

Hoi
Lieke wordt een donderdag ook drie weken. Dus ze zijn even oud, wat leuk.
Hoeveel voeding ze krijgen hangt ook van het gewicht af. Lieke wat met de geboorte 3090 gram en hoeveel ze nu is weet ik niet. Vorige week maandag zat ze op 3200 en nog iets. Wij zaten eerst nog op 7 flessen met 80. maar omdat ze elke keer doorslaapt, ben ik nu naar 6 flessen met 90 gegaan. Ik maak in een keer 600 water met 20 schepjes voeding klaar. De kraamverzorgster zei dat je gewoon voeding voor de hele dag kon klaar maken. We gieten dan elke keer 90 in de fles.Ik had het consultatiebureau gebeld met de vraag wat te doen tegen de krampjes. Daar kreeg ik het advies sinababy, Daarbij volg ik wat erin de bijsluiter staat en dat ik eventueel kon overstappen naar Friso comfort. En omdat daar op de verpakking stond dat je kon mixen heb ik met Friso gemaild. Het consultatiebureau heeft er verder niets over gezegd. Lieke dronk haar gewone fles ook heel snel op, dat was echt een paar minuten werk, dat zorgt ook vaak voor krampjes, nu doet ze langer over de fles omdat de voeding dikker is. Heb wel het idee dat het beter gaat. Maar ze zeiden van het consultatiebureau ook dat krampjes erbij horen. Moet er 17 oktober pas voor het eerst pas naar toe. Dus ben benieuwd, zijn nu zelf aan het proberen en als het niet lukt, bel ik weer. Hoop dat het zo duidelijk is. Lieke vindt het erg fijn om op haar buik tegen je aan te liggen. En soms wil ze ook de speen.
Succes ermee.
Groetjes Jannie en Lieke(1509)

Jelte is van 15 september. Hij woog bij zijn geboorte 3450 gram en de laatste keer dat de kraamhulp hem woog - 21 september - was hij 3380. Hoeveel hij nu weegt, weet ik niet, hopelijk weegt de dame van het consultatiebureau die hier vrijdag langskomt hem, we zijn wel erg nieuwsgierig. Maar daar zit dus het verschil in tussen Lieke en Jelte qua voeding.

Hoeveel Cinababydruppels geef jij je dochtertje nu precies? Ook maar 2x per dag of vaker? En doe je die dan door de voeding of geef je die apart?

Jelte gaat overdag steeds beter, krampsgewijs dan, want slapen doet hij bijna niet. Maar 's nachts heeft hij er nog wel veel last van en dan ligt hij inderdaad ook bij mij op mijn buik. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk, meneer moet in zijn bedje slapen - maar dan zet hij het op een krijsen....

Mijn zoontje heeft ook erge krampjes gehad. We hebben vanalles geprobeert, maar het meeste heeft hij baat gehad met ABCdophilus poeder 1x per dag in combi met 3x per dag cinababy. Maar over was het nog lang niet. Toen hij 4mnd was zijn we over gegaan op Similac en met een paar dagen waren al zijn krampjes verdwenen en kreeg hij normale ontlasting die of niet zo hard was of zo dun en veel regelmatiger! Toen hebben we pas de cinababy en abcdophilus afgebouwt. En wat hadden we een vrolijke jongen!
Mocht je over willen stappen op een andere voeding, dat mag niet te vaak dus dan moet je wel zeker weten dat het daarbij blijft anders worden de darmen alleen maar meer verstoort.

Hopenlijk is het gauw over bij jullie kleintjes
(de mijne is inmiddels alweer bijna een jaar!)

groetjes van michelle

Terug
Bovenaan