Welk voedingskussen is fijn?

Hallo Allemaal,

Ik ben 16 mei bevallen van een mooi zoon Tijn.
Nu ben ik op zoek naar een fijn voedingskussen voor de borstvoeding.
Ik had op de site van babypark een voedingskussen van doomoo gezien? zijn deze fijn of hebben jullie betere ervaringen met andere kussens?
Ik hoor het graag.....

Groetjes Janneke
 
Hoi Janneke,

Ik heb tijdens de borstvoeding altijd het voedingskussen van de hema gebruikt, en nu ligt mijn zoontje er nog regelmatig lekker op te spelen. Deze is een stuk goedkoper en ik vond hem prima!

Liefs
 
Ik had een voedingskussen van Hema, maar toen mijn kindje eindelijk geboren was, kon ik daar helemaal niet mee uit de voeten. Ben toen een gewoon hoofdkussen gaan gebruiken en dat ging perfect! Daarop heb ik bij de Xenos voor 5 euro een groot vierkant kussen gekocht (lijkend op hoofdkussen qua dikte). Ik leg er een hydrofiele luier overheen en het voeden gaat prima, nu al 5 maandjes...
Het voedingskussen ligt op zolder stof te vangen.

Mijn schoonzusje had hetzelfde: kon niet overweg met voedingskussen en heeft ook alle voedingen (tot 6 maanden) gegeven met een oud hoofdkussen.

Ik denk dat het dus individueel bepaald is, hoe lang je bent, hoe groot je borst is, hoe groot je kindje etc, etc.

Ik zou persoonlijk dus nu nog zeker geen grote uitgaven doen (tenzij je er later in de zwangerschap mee wilt gaan slapen, al werkte dat bij mij ook niet. Heb toen ook een paar goedkope kussentjes van Xenos gebruikt...).
 
hoi ik heb hem ook vd hema, toen hij een beetje slap werd heb ik een stukje open gemaakt en er wat oude kussentjes vulling bij in gedaan.
zou ook zeker niet zo'n dure kopen.
ik heb heel lang liggend op mn zij gevoed en dan heb je helemaal geen kussen nodig, lagen we samen heerlijk onder de deken!
 
ik heb er een bij burgerhout gekocht, maar dat is wel een lange (ik denk die van 1.90). Ik heb 'm tijdens m'n zwangerschap al in bed gebruikt en daar was die erg goed voor. Voor de voeding heb ik 'm niet heel lang gebruikt, maar hij was wel prettig. Het enige nadeel vond ik, dat die niet zo makkelijk mee te nemen is, omdat ie vrij groot is.
 
ik heb de voedingskussen van de hema ook, de eerste 4 maand heb ik hem ook echt voor voeden gebruikt daarna was me zoontje te groot. nu gebruiken we hem als valkussen als hij op de grond zit, en zich na een paar minuten op de grond laat vallen dan valt hij niet zo hard.
 
Terug
Bovenaan