Welk (zelf verzonnen) liedje zingen jullie bij troost ???...

Wij hebben niet specifiek een speciaal verzonnen liedje. Soms komt er wat in me op en dat zing ik dan.

Wat we wel doen is elke avond de dag afsluiten met het liedje van een kinderCD: naar bed naar bed zei duimelot. ALs ik voordat ze naar bed gaat, haar luier verschoon zet ik de CD aan en eindig altijd met hetzelfde liedje.Ik zing meestal ook zelf  zachtjes mee terwijl ze in haar bedje ligt. Dan doe ik halverwege het liedje het licht uit, zodat ze weet wat er gaat gebeuren.  Het heeft een heel rustgevend deuntje en als het liedje is afgelopen zet ik de cd uit, geef een dikke kus en aai over haar bol, zeg weltrusten  en ga de kamer uit. Dit werkt erg goed, meestal slaapt ze gelijk.

Hey BiancaW
Wat een goed idee om zo te gaan slapen! Ik heb honderden verschillende zelfbedachte liedjes. Ik was, toem Tyche net geboren was, een liedje aan het zingen dat volgens anderen niet bestond. Dus ik naar mn moeder gebeld... had zij dat vroeger verzonnen. Toch is hier wel 'daar was laatst een meisje loos' het toppunt. Vooral als papa daar een dansje bij maakt!
Ook vind Tyche de cd van de Red Hot Chili Peppers leuk. Erg grappig vind ik dat.

Hoi,

Een zelf verzonnen liedje heb ik niet, maar Lotte vind alle eendjes zwemmen in het water en berend botje helemaal geweldig. En als ze zielig is ofwat dan ook, zingen we het zachter en rustig ook slaap kindje slaap wordt ze dan rustig van.
Ben niet zo crea bea.
Als ze er maar schik om heeft denk ik dan.

Lilian mv Lotte 25 weken

Ik heb ook niet echt een speciaal liedje maar Tess wordt ook rustig als haar broertje voor haar gaat zingen. Ze gaat hem dan heel aandachtig aankijken en lacht zo lief.

Sandra (moeder van Nick en Tess)

Wat leuk al die liedjes,ik gebruik geen speciaal vast liedje, we improviseren maar wat bij ieder situatie, Linde vindt alles leuk.
Bij de hik wel altijd Hik spik spouw en Linde is gek op Olekke Bolleke Remisolleke-schrijf je vast anders!
Absoluut favoriet in gewoon klap eens in je handjes, altijd dikke pret.
Met Roos heb ik toen ze 1,5 jaar was muziek op schoot hier bij de muziekschool  gedaan, superleuk.Zoiets wil ik met Linde ook gaan doen als Roos naar school gaat in april.
nou ja, zing ze !!! zou ik zeggen, groetjes Danielle  

Hoi,

S'ochtens doen we altijd het liedje op een klein stationetje smorgens in de vroegte, maar ik denk dat jullie die wel kennen. Als ze een beetje jengelt gaan we altijd scheutje varen theetje drinken gegarandeerd succes bij Tiara.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan