Welke babyfoon

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe babyfoon.
We hadden bij onze dochter altijd een philips met alleen geluid. Deze beviel prima alleen hij laad niet meer op dus is het tijd voor een nieuwe.

Ik ben me deze keer toch ook aan het oriënteren op babyfoons met camera.
Ik hoor graag jullie ervaringen, wij hebben een huis met betonnen dek en vind het ook belangrijk dat ik achter in de tuin bereik heb.

Wij hebben tijdens het informeren naar babyfoons te horen gekregen dat wij in ons nieuwbouw huis vooral niet aan een babyfoon met camera moesten beginnen. Deze hebben veel minder bereik dan de analoge babyfoons en het risico was dan dat we er niks aan hadden. Wij zijn dus voor een analoge gegaan. Ook met de gedachte, je hoort op een gegeven moment aan het vuiltje van je baby wel waar hij/zij last van heeft.

Ik heb een luvion met camera en ik vindt hem ideaal. Je kan er meerdere cameras op aansluiten en dus al je kids in de gaten houden. Ik koop er voor de 3e ook weer 1 en dan sluit ik hem gewoon aan op 1 beeldscherm. Ik zou niet zonder willen. En wat bereik betreft vindt ik het meer dan genoeg want je gaat toch geen boodschappen doen als je kind in bed ligt. Kan hem rustig meenemen naar de 3e verdieping of naar buiten klein stukje. Ik vindt de luvion met beeld egt een aanrader

Heb jij toevallig een betonnendek? Zou graag willen weten hoe het bereik dan is, lees er namelijk wisselende reacties over. Ik heb inderdaad mijn oog laten vallen op de luvion, alleen de vraag is of hij voldoende bereik zal hebben in onze woning.

Heb een gewone tussenwoning met betonnen vloeren ertussen. Heb overal gewoon bereik. Zelfs op de vliering. Heb alleen de kruipruimte niet geprobeerd maar denk niet dat dat nodig is

Wij hebben een ontzettend goed geisoleerd nieuwbouwhuis. Ik heb één ouderwetse babyfoon zonder beeld en die heeft buiten goed bereik. Ik heb er één (niet de beste) met beeld en daar hebben we buiten echt geen bereik mee. Alleen een beetje in de deuropening als we de deur open laten. Zelfs binnen hebben we niet overal bereik. Dus ik zou daar idd rekening mee houden.

Wij hebben de Alecto dvm 200 en zijn er super blij mee. Goed bereik, mooie camera en beeld, kan erdoor praten (gebruiken we caak), muziekje aanzetten (gebruiken we eigenlijk niet), kan koppelen aan 2e camera.
Succes met uitzoeken.

Terug
Bovenaan