welke bakerdoek is het beste?

Hoi,

Mijn zoon had precies hetzelfde. Hij maaide ook maar met zijn armpjes in zijn slaap en maakte zichzelf dan weer wakker. Wij hebben de bakerzak aangeschaft en zijn super tevreden. Hij kan toch nog bewegen, weliswaar beperkt en kan ook nog gewoon op zijn vuistjes sabbelen. We hoeven hem maar in zijn zak te leggen, speentje in de mond en onze lieverd is vertrokken.

groetjes Janine
 
Ik heb zelf ook een dochtertje die te vroeg geboren was en zichzelf wakker maaide met haar armpjes. Ik heb gekozen voor de pacco inbakerdoeken omdat je deze heel makkelijk met klitteband kan vastzetten. Ik vond het inbakeren met doeken en veiligheidsspelden zo'n gedoe. Het resultaat van de pacco is dat ze zelf goed leert inslapen. Echt een aanrader dus.
 
hoi,

t is voor ons al eventjes geleden, want meijke is nu alweer 4 maanden, maar wij hebben de eerste keer bij het cb ook leren inbakeren gewoon met een hydrofielluier. dat werkte als een tierelier.
we hebben dit toen geleerd omdat ze heel veel last had van krampjes en hierbij zo om zich heen sloeg en eigenlijk zoveel huilde.
met een hydrofielluier hebben we het ongeveer tot haar 9de week gedaan en toen sliep ze heel snel zonder. we begonnen overdag zonder en s nachts met en toen daarna zijn we helemaal gestopt. ze had het ook niet meer nodig.

misschien heb je er wat aan.

succes Groetjes Rebecca
 
wegens het vele maaien met zijn armen hebben we onze zoon ook ongeveer 9 weken ingebakerd.
Als ze heel veel met hun armen maaien is een pacco prettiger dan een inbakerdoek (mijn persoonlijke mening). Door de pacco leren ze om hun armen rustiger te houden.
Na een week of zes zijn we overgestapt op een bakerzak. Hier zaten zijn armen nog wel in de bakerzak, maar had hij wel al meer bewegingsruimte voor zijn armen. Uiteindelijk wilden we hem in een gewone slaapzak laten slapen. Ik heb toen na ongeveer twee weken een armsgat in de buitenzak van de bakerzak gemaakt (aan één kant) om hem te laten wennen aan een arm die langs zijn gezicht kon gaan. Na ongeveer één week was hij dit gewend en zijn we overgestapt op een gewone slaapzak, en dit ging direct goed.
 
Terug
Bovenaan