Welke crème voor zwangerschapsstriae?

Hier zwanger van de 3e. M'n buik zit vol striae en ik geloof dat je het eeeeecht niet voorkomt. Ik smeer ook bio oil op buik en borsten, maar vooral omdat het anders erg jeukt en voelt alsof het open scheurt, zeker omdat de striae al 2 zwangerschappen 'oud' is haha. Dus meer om het soepel te houden dan om het te voorkomen, want ik geloof dat zoiets als striae genetisch bepaald is en niet te voorkomen.

Je kan gewoon op zoek naar een crème/olie die jij fijn vindt. Kan ook gewoon een bodylotion ofzo zijn. Ik zou vooral geen dure speciale crème kopen eigenlijk.
Je kan het niet echt voorkomen, dat lees je ook overal. Je huid krijgt striae of niet. Daar kun je niks voor/tegen doen.

In de eerste zwangerschap heb ik helemaal niks gehad. Alleen daarna met de borstvoeding kreeg ik striae op m’n borsten.

Nu zwanger van de tweede en ik had bij week 10 al ineens striae aan de binnenkant/achterkant van mijn bovenbenen. Heel random…..
Ik smeer elke avond omdat ik het gewoon fijn vind voor mijn droge huid en soms tegen de jeuk :)

Ik heb bio oil gebruikt en die van Weleda, begon er mee toen ik pas 8 weken zwanger was. 2x per dag.. Nu een buik vol striae.. ?

Geloof dus nu inderdaad wat ze zeggen..; voorkomen of beperken je kan het helaas allebei niet. ?
Wel is het natuurlijk goed om je huid proberen soepel te houden en niet te laten uitdrogen! ?

Kruidvat eigen merk werkte voor mij prima! Daarvoor een pot van rituals maar die vond ik erg duur! Geen droge huid of striae gehad, maar of dat door de crème komt..

Je kunt beter achteraf bijvoorbeeld vitamine c olie smeren om de huid te ondersteunen en hopelijk licht het dan sneller op. Dus van donkerpaars roze naar huidskleur

Het werkt niet tegen het ontstaan van straie. 
Ik heb wel al 2 zwangerschappen goede ervaring met niveau 72u protect. Mn zusje ook, wij hebben allebei geen straie. En mn moeder had heel erg straie op buik, benen en billen. 
Ik moet wel zeggen ik heb wel veel jeuk nu en ben 37 weken, dus het kan nog ontstaan. 

Terug
Bovenaan