Welke crème voor zwangerschapsstriae?

Zwitsal vond ik heerlijk! Maar het heeft helaas niet geholpen. Niets aan te doen! Ben trots dat we 2 kinderen hebben mogen krijgen.

Ik heb de creme en olie van kruidvat gebruikt en maar paar vage streepjes op onderbuik over gehouden aan zwangerschap. Maar of het door die smeerseltjes komt..? Volgens mij is het echt genetisch en ik was ook al 34 en hoe ouder je bent hoe slapper de huid dus hoe minder kans op striae..

Bij m'n 1e zwangerschap kwamen de strepen trouwens pas met 37 weken en kwamen ze tot aan m'n navel. Bij m'n 2e zwangerschap kwamen ze rond 25 weken al tot boven m'n navel, dus werd het erger. Nu 20 weken zwanger van de 3e, en het wordt nog niet erge dan het al was. Maar dat kan ook bijna niet haha.

Ik heb al m'n zwangerschappen 2x daags goed gesmeerd en vet gehouden dus het zegt echt niks. Striae kun je niet voorkomen door te smeren.

Het is overigens wel normaal dat het de eerste zwangerschap pas helemaal aan het einde erin 'schiet', soms pas tijdens de bevalling! Dus 38 weken lang kun je denken: yes, geen striae.. en op het eind gaat het toch mis en dan kunnen er in een paar dagen tijd veel striae ontstaan helaas ;)

Ik gebruik alweer een tijdje de olie van de Kruidvat. Eerst de crème, was ik op zich ook tevreden over, maar de olie kon ik gratis proberen (baby voordeel activeren op kruidvat.nl voor cadeautjes) en die voelt toch een stuk fijner op de huid. Ik smeer me elke avond in voor het slapen gaan, andere plakt je kleding zo aan je buik.

Of het echt werkt tegen striae weet ik niet, maar het verlicht zeker de jeuk en het strakke gevoel rondom je buik. Ik ben nu 27w en heb nog geen nieuwe striae ontdekt, dus ik hou hoop! ?

Terug
Bovenaan