welke creme

hai allemaal,

Van harte met jullie zwangerschap!
even een korte vraag...wat is fijne creme/zalf om je buik etc mee in te smeren? (tegen striae) ik hoor verschillende verhalen, ook dat gewone nivea goed is tegen die vervelende strepen...of moet ik toch aan een duur smeersel beginnen??
x
 
hoi
ik heb buikbalsem van de etos merk.
staat bij babyspullen.
ruikt heel lekker en voelt goed aan. ik heb "nog" geen striae, maar voorkomen doe je het volgens mij toch niet. het is gewoon lekr om te smeren.
gr. sandy 29wk
 
hoi

helaas straie kan je niet voorkomen. Je kan dure cremes kopen maar dat heeft geen enkele nut. Wel is het goed je huid soepel en vettig te houden, maar dat kan net zo goed met nivea. Ik heb ook dure cremes en olie gekocht maar de vk en de gyn zeggen dat het geen nut heeft, je krijgt het of je krijgt het niet. en helaas ik zit helemaal onder. ondanks speciale dure olie's en creme's.
 
Striae kun je volgens mij niet voorkomen. Vooral als je op jonge leeftijd zwanger bent is de kans best groot dat je het krijgt. Je huid is dan nl. nog lekker strak en door het groeien van je buik gaat het onderhuids gewoon "scheuren". Daar kun je niet tegen smeren. Op latere leeftijd is je huid wat soepeler en is de kans veel kleiner dat je het krijgt. Een beetje smeren kan natuurlijk absoluut geen kwaad en je houdt het wel een beetje soepeler, maar ik denk dat het niet zoveel uit maakt met wat voor creme je smeert.

Groetjes,
Jacqueline
 
Volgens mijn gynaecologe is het niet te voorkomen, smeren is wel lekker natuurlijk maar je kan ook gewoon bodylotion of iets anders wat een normale prijs heeft gebruiken.

Ik heb zelf altijd bodylotion gebruikt en tot 34 weken zijn de striemen weggebleven en opeens kwamen ze op, helaas, het hoort erbij.

groetjes, Jane 35+5
 
Ik gebruik Olivia van de Etos. Kost ongeveer 5 euro en is een soort olie. Striae voorkomen doe je daarmee niet, maar het wordt er wel wat minder van. De roodheid in de strepen trekt weg als ik het regelmatig gebruik. Geen dure cremes kopen dus, daarmee kom je alleen maar van je geld af.
 
Terug
Bovenaan