Welke draagdoek is fijn?

Hoi allemaal,

In augustus verwacht ik m'n eerste baby. Ik zit te denken om een draagdoek te kopen. Is dat aan te raden en zo ja welke draagdoek raden jullie aan?

Alvast bedankt! :)

Ik heb de Ergobaby 360 als heel prettig ervaren. Dat is alleen eerder een draagzak, maar wel met het zachte van een draagdoek.

Ik ben zelf meer fan van een draagzak. Heb eerst een draagdoek gehad maar kon het zelf niks worden met het knopen..
Heb inmiddels een draagzak van Tula gekocht. Bevalt me enorm goed!

Artipoppe! Echt een aanrader. Wel prijzig.. maar daarna kan je hem ook weer goed verkopen.
Ik had er eerst een van Tula, maar echt een verschil.

In het begin vond ik een rekbare heel erg fijn, deze kun je namelijk eerst helemaal omdoen en naderhand je kindje er voorzichtig in. Daarvoor zou ik gewoon een goedkope halen, ik heb deze namelijk maar kort gebruikt. (Hoeft dan echt niet meer dan €25,- te kosten, of evt. Gewoon op marktplaats kijken ?)
Op een gegeven moment merk je dat je kindje wat zwaar wordt en dus laag hangt, het wordt dan voor beiden oncomfortabel en dan is het tijd voor een mooie geweven doek. 
Je hebt dan wat meer ervaring in knopen en je kindje is niet zo fragiel meer, waardoor je het met meer zelfverzekerdheid doet. (Hier heb je je kindje namelijk al vanaf vrijwel het begin vast en dan knoop je de doek)
De geweven doeken zijn duurder dan de rekbare, maar ze zijn het ook waard. Zelf had ik er 1 van Slingomama, die vond ik qua prijs/kwaliteit erg mooi en was uiteindelijk ook heel erg fijn! 
Ik heb gewoon leren knopen via filmpjes op YouTube, prima te doen! 
Ik vond een draagdoek erg fijn! Als hij goed geknoopt zit en je gebruikt dus de juiste doek, dan is het super ergonomisch! Wij hebben heerlijke bos- en strand wandelingen gemaakt met ons zoontje toen! 

Ik vond de eerste 4 maanden de rekbare van Bam en Boe heel fijn. Goede kwaliteit stof die toch koel aanvoelde (zomerkindje) en niet teveel doorzakte toen ze groter werd. En hij is niet superduur. 
Later heb ik ook een geweven doek van hen gekocht, en die gebruik ik nu met 13 mnd nog steeds. Al zou ik wel een ander type kiezen nu. Die van Bam en Boe is best een dikke stugge die ik soms wat lastig knopen vind. 
Rekbaar in de eerste maanden vond ik heel fijn omdat het zo goed vormt naar je kindje. Die zat helemaal veilig en geborgen ingepakt. En je laat die makkelijker om met in en uit halen van je baby dan een geweven doek. Al is dat ook met een geweven doek mogelijk. Poppable carry knoopmethoden, zo uit mn hoofd?? 

Hai, ik raad je een consult bij een draagdoekconsulente aan. Dan kan je vanalles proberen en merk je wat fijn is voor jou en je kindje. Succes!

Precies wat Marliene zegt! Zowel zakken en doeken zijn zo persoonlijk. Vergelijk het met een goede BH of jeans: wat voor jou lekker zit, zit voor iemand anders helemaal niet. Een consulent kan met je meekijken, tips geven, en heeft vaak een ruim assortiment om uit te proberen. Via deze site vind je gemakkelijk een consulent bij jou in de buurt :)

Terug
Bovenaan