In het begin vond ik een rekbare heel erg fijn, deze kun je namelijk eerst helemaal omdoen en naderhand je kindje er voorzichtig in. Daarvoor zou ik gewoon een goedkope halen, ik heb deze namelijk maar kort gebruikt. (Hoeft dan echt niet meer dan €25,- te kosten, of evt. Gewoon op marktplaats kijken ?)
Op een gegeven moment merk je dat je kindje wat zwaar wordt en dus laag hangt, het wordt dan voor beiden oncomfortabel en dan is het tijd voor een mooie geweven doek.
Je hebt dan wat meer ervaring in knopen en je kindje is niet zo fragiel meer, waardoor je het met meer zelfverzekerdheid doet. (Hier heb je je kindje namelijk al vanaf vrijwel het begin vast en dan knoop je de doek)
De geweven doeken zijn duurder dan de rekbare, maar ze zijn het ook waard. Zelf had ik er 1 van Slingomama, die vond ik qua prijs/kwaliteit erg mooi en was uiteindelijk ook heel erg fijn!
Ik heb gewoon leren knopen via filmpjes op YouTube, prima te doen!
Ik vond een draagdoek erg fijn! Als hij goed geknoopt zit en je gebruikt dus de juiste doek, dan is het super ergonomisch! Wij hebben heerlijke bos- en strand wandelingen gemaakt met ons zoontje toen!