welke draagdoek voor pasgeborene?

Hoi,
Weten jullie welke draagdoek goed en handig is voor een pasgeboren baby. Ik bedoel zo een waar de baby heel dicht tegen je aanligt, dus bv rechtop, buik tegen buik. dus geen draagzak. Hebben ze bij Prenatal handige draagdoeken?

bedankt.

groetjes
Petra

Hoi Petra,
ik heb de Tricot Slen. Voor 20 Euro via marktplaats gekocht (kost normaal 60 Euro)  en die werkt perfect. Zit een gebruiksaanwijzing bij hoe je hem moet knopen.
Werkt perfect. Je kunt de kleine al vanaf dag 1 in 2 verschillende houdingen. Vanaf 2,5 maand komt er 1 houding bij en weer later nog 3. Tot ongeveer 1,5 jaar kunnen ze erin.
Groetjes Veerle

Ik ben ook erg benieuwd. Ik heb gekeken naar die jij zei veerle, maar ik ben bang dat ie uitlubbert? En hoe zit het met verstellen van maat? Ik ben vrij fors en wil wel dat mijn uk erbij past :)

Ik heb ook naar de premaxx gekeken, ziet er erg handig uit, iemand ervaring?

Wat je niet moet doen is de babybjorn halen. Daar zijn ze nog niet aantoe als ze heel klein zijn.

Hoi,
het is gewoon 1 maat. Het is echt een supergrote lap van een aantal meters die je om je heen vouwt en knoopt. Met uitlubberen valt het denk ik wel mee. Je kindje wordt op meerdere fronten door de doek ondersteunt en zit daardoor strak tegen je aan, dus het lijkt mij niet echt uitlubberen. Daarbij is het tricot en als je het wast dan gaat het zowiezo weer terug in model. Maar ja... zo lang heb ik hem nog niet dus of hij echt niet uitlubbert kan ik je niet vertellen. Het handige van een draagdoek boven een draagzak of buikdrager (heb ik ook) is dat je je kindje op meer manieren kan dragen, het er niet helemaal in wegzakt en het er meteen in kan. Buikdrager is pas na 3 maanden of zo. Het is qua omdoen natuurlijk wel lastiger, maar ik gebruik hem dan ook met name thuis.
Groetjes Veerle

Hier nog een Tricot Slen-fan. Ik ben zelf groot van maat, maar hij past prima omdat je hem op elke gewenste lengte kan vastmaken. Je kan je kindje op wel 7 manieren erin dragen, elke ander en passend bij de leeftijd van je kind. Ik heb ook de Babybjörn active, maar die is voor als hij iets groter is.

groetjes Dionne/vis78

Ik ben overtuigd. Heb gisteren de handleiding gevonden op het wereld wijde web en het ziet er goed uit. Ik had eerder niet door dat het 1 band/doek is, leek me meer een soort hemdje.
Ga na de volgende voeding op pad om er 1 te halen!

Hoi hoi,

Ik gebruik de Premaxx en die vind ik echt geweldig! Het is zelfs zo dat Senne zelfs als ze heel erg huilerig is gelijk rustig wordt zodra ze erin ligt. Bovendien ligt ze er vrij stevig in en is het een degelijk en veilig ding. Ik heb echt twee handen vrij en zelfs iets oprapen van de vloer is (voorzichtig natuurlijk) mogelijk. Geweldige aankoop wat mij betreft. Ik heb de tricot slen geprobeerd en die is ook fijn, maar ik vond het nadeel daarvan dat je hem telkens opnieuw moet knopen. De Premaxx hang je om en je legt gelijk je kleintje erin.

Groetjes,
Dionne

Hoi,

Ik heb ook de premaxx maar ben minder enthousiast. Omdat hij voorgevormd is, vind ik hem voor binnenshuis vaak te warm. Bovendien ligt je kindje in een beetje naar binnen toe gedraaid, maar mijn nieuwsgieriege wichtje wil om zich heen kijken, dus die ligt dan in een heel gekke wokkel. En ze glijdt een beetje weg omdat ze nog niet helemaal groot genoeg is of zo.

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan