Welke draagdoek?

Ons mannetje sliep de 1ste weken supergoed van voeding tot voeding
nu is dat over,niet heel erg maar soms wel lastig als je nog 2 kids hebt,huishouden enzo
kan moeilijk heel de dag op de bank gaan zitten met hem(kan zichezelf ook wel vermaken hoor maar meestal niet langer dan 15 min)
nu zit ik daarom te denken een draagdoek aan te schaffen,zat al aan de baykay te denken,maar die schijnt warm te zijn in de zomer,heb wel zelf de tricot slen maar vinden deze allbei niet fijn

nu was mijn vraag aan jullie:welke er fijn is ook om een beetje huishouden mee te doen?
wil geen miskoop doen en moet ook niet te ingewikkeld zijn

liefs jootje

Hoihoi,

Ik heb de ringsling van Amazonas. Op zich bevalt hij goed, alleen heb ik een erg zwakke rug/bekken sinds mijn bevalling en als ik hem gebruikt heb, merk ik het meteen. Maar ik denk dat ik alles zou voelen. Het is nog zo gevoelig.
Maar het omdoen is zo gebeurd, geen moeilijke knopen of wat dan ook. Jari vindt het ook heerlijk om erin te zitten.
Het is ook een geweven doek dus kwa warmte beter dan rekbare doeken.

Ik kan er goed mee het huishouden verder doen. Gebruik hem altijd wanneer Jari erg overstuur is en als ik nog dingen te doen heb. Hij is direct stli in de doek. Dus hij bevalt goed, maar voor mij niet helemaal 100 % geschiikt jammer genoeg.

http://www.draagdoek.nl/bykay-draagdoeken-c201.html

Ff inbreken hoor......
Ik had deze draagdoek......althans via marktplaats maar waar ik hem van heb overgenomen hadden hem hier vandaan........
Werkelijk ik zweerde bij dat ding...nu niet meer nodig want jochem is 14 maand en loopt bijna maar hij heeft er heel wat uren in doorgebracht!!!
Hij is mede zo fijn doordat je je kindje in verschillende posities kan dragen!
Kortom een geweldig ding!!!

Bedankt voor jullie reacties,zat er toch aan te denken om die ringsling te nemen,die is ook niet zo heel duur,dus als niet bevalt ook niet zoveel geld weggegooid,en het lijk me een fijne doek.kan er ook in voeden las ik.en vind hem mooi
alleen wat voor maat moet ik nemen?
ik ben 1,80 en 70 kg,moet je die langste nemen zeker??zal even kijken ook of ik dat ergens kan vinden

liefs jootje

ik heb zelf een bykay draagdoek en een maduca-ergodrager. (de laatste te leen). Al google-end kwam ik op de site dragen-en-voeden terecht. Daar is echt heel veel info over draagdoeken te vinden. Als je al een tricot slen hebt, zou ik er niet nog een rekbare doek (bykay) bij nemen (maar ik ben een leek in draag-land, wist ik veel dat je daar ook nog allemaal verschillende doeken/knooptechnieken/etc in had!). Ik begrijp uit het forum "dragen en voeden" dat je met een rekbare doek niet zo lang kan doen dan bijvoorbeeld met een geweven doek (had ik eerder moeten weten....) Maar goed, ik vind de bykay nu wel heel fijn voor onze kleine fruts.
Misschien kunnen ze je op het forum van dragen en voeden ook nog wat tips geven? (ook wat betreft de juiste maat)
(trouwens, er staan op MP wel veel bykaydoeken aangeboden, dus dat hoeft ook niet duur te zijn, mocht je wel voor die doek gaan)

Ik had de langste ringsling besteld, maar kreeg de kortere. En die vind ik lang genoeg!! Ben 1.85 en 75 kilo. Ik hou een enorme sliert over.. tot mijn bovenbeen. dus voor mij een goede maat.

Ik heb deze besteld:
http://www.draagkrachtigshop.nl/Webwinkel-Product-4881560/Amazonas-Lollipop-Ring-Sling.html

dus 1.80 m is voldoende voor mij.

Het is echt jammer dat ik zo'n last van mijn rug heb.. geen enkele doek zal goed zijn voor mij op dit moment denk ik.. helaas.. maar hij kan er voorlopig nogi n dus als mijn rug weer wat sterker is hoop ik ervan te kunnen genieten ;)
Maar ik ben echt super tevreden verder over deze doek. Je zou er in kunnen voeden idd maar dat heb ik niet geprobeerd.

ik weet trouwens niet of je ook op facebook zit ? maar ik heb een foto van jari in de doek op mijn FB staan. Misschien leuk om even te kijken anders !? :) heb je een idee hoe het er uit ziet ;)

Ik heb lange geweven doeken en ergo-dragers. Beide vind ik fijn, een ringsling dan weer minder ivm het asymetrisch dragen. Een geweven doek hoeft ook niet duur te zijn, hoor ;) Op het dragen en voeden forum is een 2ehands doeken gedeelte waar je best goedkoop doekjes kan vinden.

O, en een tip die ik iedereen geef: voordat je koopt kan je eerst doeken en dragers lenen via babybij.nl. Zo kan je zelf uitzoeken wat voor jouw het beste werkt.

Terug
Bovenaan