Welke draagdoek?

heb het gezien Marit en het ziet er heel relaxt uit!heb zelf eigenlijk nooit last van mn rug dus misschien toch wel wat voor mij,vind hem erg mooi ook.mn nichtje raadde mn een buikdrager aan een ergo ook,lijk me ook heel erg fijn en makkelijk dus ik weet het nog niet kijk en denk nog even verder
liefs jootje

Ik zie het ;) ik kan nu de naam plaatsen ! Zat al te denken of je nu wel of niet op FB zat ;) haha

maar ja het is zeker relaxed. Jari past alleen nu niet meer met de beentjes binnenboord hoor ;) die doe ik er nu uit, anders zit hij helemaal zo opgevouwen.

Wat mij ook handig lijkt is een Mei Tai. Misschien ga ik die in de toekomst ook nog kopen. Is niet teveel geknoop en hij zit er toch comfortabel in. Zit een beetje tussen een echte buikdrager en een doek.

Zo'n stellage lijkt me minder fijn voor Jari, omdat hij dan niet echt contact mmaakt met je lichaam. Bij een doek zit hij toch echt tegen je aan.

Ben benieuwd welke je uitkiest ;) Hou ons op de hoogte ;)

Ik had nog geweven sarong doeken liggen (van familie gekregen) en gebruik die zonder ringen of andere bevestigingsmiddelen. Alleen met de doek dus. Zo werd ik zelf ook gedragen vroeger :). Hier een instructie: http://youtu.be/J5udYwyxFr0

Toch heb ik ook de Bkay draagdoek besteld, omdat me die best praktisch leek. Ben benieuwd, want ik heb hem nog niet.

ja heb hem net bekeken die mei tay,ziet er ook heel fijn uit,meer stevigheid op je rug en idd niet moeilijk
pff vind nu erg lastig wat ik ga doen haha
heb filmje ervan gezien,maar goed die ringsling vind ik gewoon heel mooi

@lieloe:zit jari dan nu al rechtop in die doek?

liefs jootje

Een baby in komma houding dragen is niet goed ivm verstikkingsgevaar (kin komt op de borst en kan daardoor de luchtweg afsluiten), Advies van draagdoekconsulenten is: rechtop dragen met de beentjes buitenboord vanaf dag 1.

Een Mei tai is pas geschikt voor kindjes ouder dan 6 maand, door de grote. Wil je toch het gemak van een SCC en een mei tai samen is een BONDOLINO een goede keus. Te gebruiken vanaf de geboorte tot ruim 2 jaar. ideaal!

Hij zit idd rechtop nu, beetje op mijn heup zeg maar. beentjes in een M-houding (zo heet dat geloof ik)..dus vrij wijd en knieen op heuphoogte. de doek zit onder zijn knietjes waardoor er optimale ondersteuning is. de doek kan je over zijn hoofdje doen zodat die ook goed ondersteund wordt.. zodra hij zelf zijn hoofd omhoog kan doen hoeft dat niet meer..hij zit met zijn wang zeg maar tegen mijn borst zodat zijn neus goed vrij zit.

hij heeft er altijd rechtop in gezeten hoor, nooit liggend. beentjes opgevouwen ;) in een houding wat natuurlijk is voor jonge kindjes.

Je hebt mei tais die wel al direct gebruikt kunnen worden.. daarbij wordt het hoofdje namelijk wel bij ondersteund. maar volgens mij is dat niet bij alle zo.

Ik was ook echt gek op die ringsling !! hij is zo mooi ! het staat super gezellig haha en je hebt onwijs veel bekijks ;) Hij zit er zo in (wel even oefenen) en je hebt hem er zo uit. Dus als je hem even snel om wil doen is het zo gebeurd. vooral fijn als je binnen even snel het eea wilt doen en hij overstuur is..zodra hij hangt is ie stil :)

Hoi hoi,
Hier ook een draagdoekfan (alhoewel ik ze op dit moment niet veel gebruik).
Ik heb de bb-sling (ringsling) en die vind ik wel super fijn. Is even oefenen met de stof er goed door heen doen maar als je dat eenmaal voor elkaar hebt dan vind ik hem echt heel fijn dragen. Ik ben zelf niet bepaald groot (1.58) en heb dus behoorlijk wat stof over. Handig van deze is dat je dit gewoon weg kunt stoppen. Ik sla het meestal nog een keer om hem heen en stop de punt dan bij mijn heup (oke vaag verhaal zo :S).
Ook hebben we de mini monkey nu in huis. Die werkt met een kliksysteem en kun je ook als hangmatje in de box gebruiken. Ravi heeft hier nog niet in gelegen maar hij lijkt mij wat handiger omdat je hem snel even kunt gebruiken. Maar voor lange afstanden is hij niet heel fijn geloof ik (werd als tip gegeven).

Altijd lastig om een fijne draagdoek te vinden. Want wat voor jou fijn is hoeft voor mij niet zo te zijn. Ik zou zeker voor de optie huren gaan. Dan kun je verschillende uitproberen. (had ik achteraf ook liever gedaan namelijk).

Liefs!

Terug
Bovenaan