welke draagdoek

Hallo. Ik ben een forum groentje dus hoop dat het goed gaat zo. Ik heb een zoontje van bijna 2 en al vanaf dat ik zwanger was van hem heb ik getwijfeld om in de wereld van de draagdoeken te stappen. Tot nu toe nog nooit de stap genomen maar een eventueel 2 kindje wil ik wel graag dragen maar met welke doeken kan dat het beste en hoe pak ik zo iets aan. Wie heeft hierin wel ervaring en ik bereid dit met mij te delen
 
Ik werk op een kinderdagverblijf en heb er een aantal uitgeprobeerd. Ik vind zelf de geweven draagdoeken het fijnst. Ze zijn stevig en dragen daarom prettig. Een die ik heb gebruikt is de BBslen van Babylonia. Maar ook de ringsling geprobeerd. Ik heb ook een pagina gevonden over een aantal eigenschappen van verschillende draagdoeken; http://dragenenzo.nl/geweven-draagdoek/onze-merken/
 
Voordat ik op die manier ging dragen was Ik trouwens sceptisch, maar nu ben ik helemaal om! Wanneer wij een kindje mogen krijgen, ga ik zeker weten dragen in een draagdoek! Ik kan het iedereen aanbevelen. Ook de medewerkers op een KDV; nieuwe baby's raken sneller gewend aan je stem en geur en voelen zich daardoor dus sneller veilig!
 
Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe. Ik heb een zoontje van 2 en zou hem eigenlijk ook nog willen dragen. Nu kreeg ik de tip om dat niet met een draagdoek maar een zak te doen. Iemand daar ideeën en of tips over?
 
Met een geweven doek kan dat prima. Geen ervaring met een zak. Sowieso een merk als babybjorn zou ik afraden. Ik weet niet hoe het zit bij de grotere kinderen, maar voor de houding van de baby's is hij echt niet goed. (Misschien een goede tip: de knietjes van de baby moeten altijd op heuphoogte zitten, niet lager! Dus als een baby in de zak hangt als een lappen pop, is de draagzak niet goed! )
 
We hebben nu op het werk wel een draagzak, ik zal straks nakijken welk merk dat het is en hoe het zit met het dragen van grotere kinderen.
 
Terug
Bovenaan