Welke drinkbeker?

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje, we hebben voor Daantje altijd de flesjes van Avent gebruikt, nu is ze ruim 8 maanden en wilde ik gaan proberen of ze uit een tuitje kan drinken. We hebben het losse drinktuitje van Avent gekocht wat je op de fles kunt schroeven, alleen kan ze daar niks mee, al een aantal keren geprobeert maar geen succes.

Daarom wil ik een andere drinkbeker kopen, maar in de winkel wist ik het niet meer, zoveel verschillende soorten.... heeft iemand een tip voor een fijne beker met handvaten?

Groetjes
Femke

Bij de kruidvat hebben ze ook andere drinkbekers, met een flextuit of met een rietje.
Ik heb 4 verschillende drinkbekers in huis, maar yordi moet van geen van allen wat weten. Meestal doe ik zijn drinken in een gewone beker(plastic) en geef het hem daar dan uit. Gewoon   verschillende uitproberen zou ik zeggen.

Liefs marielle en yordi(16-1-08)

Hoi Femke,
Ik weet dat Difrax goede bekers heeft, ontwikkeld samen met logopedisten. Ze maken het drinken uit een gewone beker makkelijker, omdat er ruimte is gemaakt voor de neus.

Succes!

hoihoi

ik heb voor elounda ook zo'n tuitje gekocht voor op de avent fles. in het begin vond ze het ook niets en lukte het niet, maar ik probeer het elke dag even (als het echt niet lukte deed ik weer de gewone speen erop)  en na 2 weekjes ging het goed. ze moeten even doorhebben dat je moet zuigen in plaats van sabbelen en dat geeft wat frustratie.
ik heb er nu van die handvatten gekocht die je aan de fles kan doen, zo kan ze zelf zitten leren drinken.

groetjes linda

Hoi Femke,

Ikzelf geef Jasmijn nog geen tuitbeker. Wil het wel binnenkort gaan proberen. Ik ga dan gewoon wel eerst proberen de aventtuit te gebruiken. Die heb ik namelijk al in huis. Hopelijk wil ze dat. Mijn schoonzus heeft echter hele goede ervaring met de tuitbeker van nuby. (o.a. te koop bij de C1000) Er zitten alleen geen handvaten aan, maar ze is als nog razend enthousiast over.

Ik was trouwens laast op het consultatieburo en vroeg vanaf hoe oud je het beste met een tuitbeker kan beginnen...... maar daar zeiden ze dat je geen tuitbeker moet gebruiken. Gelijk uit een gewonen beker, omdat ze bij een tuitbeker hun mond in een "tuutje" houden. Dit zou verkeerd zijn voor de spraak. Ze hebben dan veel meer kans op een spraakgebrek en moeten dan logopedie.
Nou ik ga gewoon een tuitbeker gebruiken! Ik, mijn broertjes, mijn zusje en aaaaaal mijn oppaskindjes hebben allemaal uit een tuitbeker gedronken en niemand heeft last van een splaakgeblek......... en ik ga zowiezo niet nu al met een gewone beker beginnen, ze kan nog geen eens zitten. En ik vind een tuitbeker  ook handiger omdat ze die gewoon af en toe zelf kunnen pakken om wat te drinken en hij lekt niet.
Dit heb ik allemaal niet gezegd op het consultatieburo hoor....... ik dacht het alleen maar....  

Succes met je keuze.

Liefs Trudi

Hoi hoi,
nou, ik ben ook nog een beetje aan het zoeken en proberen hoor.
Onze dochter is nu bijna 8 maanden.
Vooralsnog is de tuitbeker geen succes.  
Een gewone beker schijnt inderdaad beter te zijn, maar ja...van een fles met speen naar een beker...ik vind het een flinke stap hoor. Ik zie alles al in de rondte vliegen..
Ik ben benieuwd naar andere reacties..

Groetjes, Emmy.

Ik laat Melanie van 7,5 maand wel regelmatig uit een gewone beker drinken. Uit een fles wil ze alleen maar melk en met een tuitbeker of een andere antilekbeker gaat het zooooooo langzaam! Uit een gewone beker neemt ze goede slokken. Ik geen de beker natuurlijk niet zo, ik houd hem vast en zij mag drinken

Maar Melanie kan dan wel al goed zitten, dat scheelt denk ik ook.

Bedankt voor de reacties,

Wij hebben vroeger ook allemaal uit een tuitbekertje gedronken en ook hier inderdaad geen sprake van een splaakgeblek (hi hi), dus ik wilde het wel gaan proberen met Daantje, ik vind inderdaad de stap van flesje naar meteen een echte beker ook iets teveel, dus toch maar even deze tussenstap proberen.

Die van Nubby heb ik ook gezien, zag er wel goed uit, best een brede beker, die gooit ze volgens mij niet zomaar om. Die van Difrax ken ik niet, maar daar zal ik ook eens naar op zoek gaan, zul je zien dat ze straks uit het goedkoopste, simpelste bekertje het beste drinkt (nadat mama  een heel assortiment  in huis heeft gehaald )

Groetjes Femke

Terug
Bovenaan