Welke fiets kopen?

<p>Hoi iedereen!</p><p>ik kan komende maand een nieuwe fiets kopen dankzij het fietsplan en ik wilde graag tips of ervaringen. Ik heb nu een tweedehands Gazelle Bloom Die erg zwaar trapt. Ik wil de fiets ook gebruiken om naar mijn werk te fietsen.</p><p>Wat voor fiets raden jullie aan? Ik wilde kleine meenemen erop naar de opvang dus een stabiele fiets met voorzitje- mogelijkheid is sowieso een must. <br /><br /></p><p>Hebben jullie een echte moederfiets of een stadsfiets? Ik kan bij stadsfietsen vaak niet zien of er een zitje voorop kan.</p><p>Bedankt!</p>

Ik heb een stella e bike. De moederfiets, fiore,  met kinderzitje. Ideaal! Maar weet niet of je daar naar op zoek bent. Vind moederfiets wel fijner dan stadfiets met een kind voorop... 

Ik heb onlangs een nieuwe moederfiets van Cortina gekocht. Erg fijn! Ik wou eerst ook een gazelle bloom kopen maar de verkoper adviseerde mij, precies om hetgeen wat jij aangeeft, dat een Cortina vele malen fijner is omdat hij veel lichter fietst. 
Het voordeel van een moederfiets is dat je meer ruimte hebt om een voorzitje te plaatsen. Mijn fiets heeft bijvoorbeeld wel een kratje voorop (handig voor de boodschappen wanneer je niet aan de fiettassen wil) maar er kan ook nog steeds een kinderzitje voorop zonder dat ze klem zitten tussen het kratje en het stuur. Daarbij heeft een moederfiets een bokstandaard, een stuurslot en is de achterdrager iets langer zodat daar ook fatsoelijk aan achterztje op past.  

Hier een gazelle miss grace. Erg blij mee! Veel ruimte voor zitje voor en/of achterop en rek voor kratje voor op. 
Bewust aangeschaft om straks lekker met mini samen op de fiets te gaan.

Ik heb een Azor. Prijzig maar ben er super tevreden over. Fietst fijn en vind het ook fijn dat het een 'gewone' fiets is waar wel heel goed een zitje op past. Gebruik hem vaker zonder dan met kind, maar wil wel dat hij comfortabel mee kan én dat ik ook lekker zonder hem kan fietsen.

Gazelle heavy duty is een transport fiets. Ze hebben bij mij het rekje met een pin naar voren gezet, waardoor er gewoon een kinderzitje op kan. Verder gewoon stuurslot en standaard, zoals bij een moederfiets.

Terug
Bovenaan