Welke fiets kopen?

Ik heb een BSP barista e sinds vorige week. Een elektrische dus. Geen echte mamafiets, maar deze werd aangeraden door de fietsverkoper omdat er veel ruimte voor het kinderzitje was. Deze kon er dus makkelijk opgemonteerd worden. Vooralsnog heel tevreden. Ik woon in de polder. T is elke dag 5 km heen en 5 km terug naar mn werk, valt heel erg mee dus. Maar ik vind elektrisch toch wel heel fijn! Zeker straks met de kleine voorop (nu 8 maanden dus nog heel even wachten)

ik ben bij de fietsenmaker gaan proefrijden en heb van tevoren gevraagd of ze er een kinderzitje op konden zetten zodat ik kon zien en ervaren of ik dan zelf nog genoeg ruimte zou hebben. De grap was dat ik er niet tussen paste... en ik ben wel fors maar nou ook weer niet zo extreem dik. 

ze hebben nu een cortina family besteld, dus inderdaad een moederfiets. Om te proberen. Een vriendin van mij heeft die ook, zelfs met een speciaal moederstuur zodat ze nog meer ruimte heeft. Ik ga ervaren of ik dat ook nodig heb als ik ga proeffietsen... 

mijn tip is dus om vooral te gaan proeffietsen ennte vragen of ze een kinderzitje willen monteren voor de proefrit. Dan kan je het zelf ervaren...

Hoi hoi,
zelf fiets ik al 6 jaar op de Batavus Mambo Deluxe moederfiets, een hele fijne mama fiets. Voordeel is het brede stuur voor kinderzitje en stevige bagagedrager voor een achterzitje tzt. En zoals alle mama fietsen een stuurslot en stevige standaard. Mama fietsen hebben een stevig frame om de kids en jezelf te kunnen dragen. Qua kinderzitje gebruik ik de zitjes van Yepp, zowel voor als achter. Bobike heeft meer plastic en is hier tot twee keer toe kapot gegaan helaas. 

Hier geen moederfiets. Mijn zadel stond eerst te hoog waardoor ik niet met m’n voeten bij de grond kon. Daardoor werd opstappen erg moeilijk. Nu staat mijn zadel goed en gaat het fietsen op een gewone fiets heel makkelijk. Mijn zoontje is 8,5 maar dat merk je niet tijdens het fietsen.

Hier ook cortina mamafiets.
Had hem al voor ik zwanger was ook via het fietsplan. Vond hem ook super als gewone fiets!

Ik zou je aan kunnen raden voor een e-bike te gaan, ben ik zelf zo blij mee! Ik heb geen speciale moederfiets, het is een e-bike van QWIC, maar past prima met Yepp kinderzitje dat wij hebben (voorop). 

Terug
Bovenaan