Welke fles bij gekolfde melk

Heb je al eens een andere houding geprobeerd? Als mijn zoon een flesje kreeg, legde ik hem op z'n zij op het voedingskussen. Een beetje dezelfde houding als aan de borst zeg maar. En het flesje dan ook gekanteld in die houding. Het heeft een bepaalde naam, maar daar kan ik even niet op komen. Maar zo gaat de melkstroom minder hard en moeten ze er iets meer voor doen. Beetje onhandig de fles vast houden, maar mijn zoon vond het heel fijn.
Naar de verhoudingen zou ik niet zo strikt kijken hoor. Mijn zoon had juist veel te veel aan wat hij zou mogen, terwijl een ander kindje er veel te weinig aan heeft. 
Ik heb de tommee tippee fles gebruikt, altijd met speen 1. 
 
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar wij hebben heel lang de 0 speen van Avent gebruikt, zeker zolang hij nog borstvoeding kreeg uit de fles. De leeftijdsindicatie die hoort bij de spenen vond ik niet zo goed kloppen; ik denk dat dat ook heel erg verschilt per kind! Als je denkt dat ze te snel drinkt waardoor de onrust onstaat, pak dan gewoon een kleiner speentje en kijk eens hoe dat gaat :)
 
Terug
Bovenaan