welke fles gebruiken jullie?

hee FV-moeders.
ben benieuwd welk merk fles jullie gebruiken? ik heb vanaf het begin af aan de Avent flessen gebruikt. met een slow speen want mijn kleine meid trekt spenen vacuum. nu moest ik vandaag ff noodgedwongen een Difrax fles gebruiken (die kromme met dat luchtventielaan de onderkant) en merkte meteen dat ze rustiger dronk en weinig terug gaf.....nu wil ik hier best mee doorgaan. maar hebben jullie ook wel eens gewisseld van merk/type en is dat bevallen?

Hoi!
2 jaar geleden begonnen we met Avent, maar onze jongen  slikte door de snelheid  zoveel extra lucht mee, dat we al snel naar iets anders gingen kijken. Nog een aantal "eigen merk" flessen (die ouderwets rechte) geprobeerd, maar toen weer hetzelfde probleem. Als laatste optie begonnen met de kromme Difraxfles met grote/brede speen en dat beviel uitstekend: geen overmatig boeren/winden meer, geen krampjes. Dus nu weer Difraxflessen gekocht (van de oude flessen waren de cijfers inmiddels een beetje vervaagd...) Nu gebruiken we de smalle spenen en hebben er echt nooit geen problemen mee.
Groetjes, Ingrid

Ho hoi,

Ook ik ben begonnen met de Avent fles, maar die speen was te groot voor het kleine mondje van mijn dochter.  Ik heb toen de S-fles van Difrax gekocht. Die gebruik ik nu alijd en daar drinkt ze prima uit. Die speen is tenminste een beetje kleiner...

groetjes Miranda mv Kyra (1-6)

Ik wilde net als bij onze eerste de Difrax flessen gebruiken, goed bevallen.
Maar onze kraamhulp adviseerde dit keer de Dodie 1-2-3 speen fles omdat Tijl nogal snel en krachtig zuigt. Geen idee of dit nou langzamer gaat dan de Difrax fles. Wil straks eigenlijk weer aan de Difrax
Iemand ervaringen met Dodie??

Hoi,

ik heb voor mijn oudste twee zoontjes ook diverse flessen geprobeert en de difraxfles vond ik echt de beste. Bij allle andere flessen kregen ze behoorlijk wat lcut binnen met boedren, winden en darmkrampjes als gevolg. Bij de difraxfles was dit veel minder en dit was ook de enige fles waarbij ik tussendoor niet hoefde te stoppen omdat de speen dubbel ging. De andere flessen hebben toen een enkele reis kliko gekregen.

Groetjes van Marloes

Hoi hoi

Hier ook een tevreden Difrax-gebruikster Wij hadden in het begin een normale lange fles met een kersenspeen van de prenatal en brede flessen van de etos (lijkt veel op Avent) Maar ons mannetje trok ook die spenen vacuum en kreeg heel veel lucht binnen. Gevolg? Veel kramp, boeren en teruggeven. Met de difrax gaat het echt zoveel malen beter!! We hadden er eerst eentje gekocht om uit te proberen en het ging bijzonder goed! De dag erna hadden we meteen meerdere flessen van difrax gekocht. Wij hebben trouwens de Difrax S-vorm fles. Ik vond die difrax met dat ventiel aan de onderkant gauw lekken als je het niet goed vastdraaide. De S fles heeft ook dat ontluchtsysteem, alleen heb je dan gaatjes in de onderkant en aan de binnenkant zit een uitneembaar rubber ding. Gaat prima zo, ook makkelijk schoon te maken!

nou heb ik echt een supermakkelijk kind met drinken. maar ze zuigt te hard. (let wel, toen ze een week oude was kreeg ze een dubbele speen). die difrax spenen trekt ze dus vacuum, ik heb dus die dikke s-fles die je eventueel aan de onderkant wat losser kan draaien voor meer lucht. ook de dentalspeen van difrax geen succes. dit is geen succes meer. als ze zich een beetje verslikt of ik hou de fles ff rechtop begint hij meteen te lekken. alles zit dus onder. ze doet zo ook bijna 45 min over haar fles.
nu weer 2 dagen terug op difrax, oke hij gaat snel leeg, maar ze komt weer netjes om de 5 uur (160cc) en slaapt wat verzadigder in...raar want afgelopen donderdag dacht ik echt dat ze die difrax flessen het einde vond..nu durf ik dus geen andere merken meer te proberen, kost me teveel geld zo. hihihi
ik heb trouwens gehoord dat de diameter van de ETOS spenen afwijkt van die van Difrax, iemand daar ook iets over gehoord?

Ik gebruik aventflessen ideaal.

Heb 2 difrax flesjes   met zo'n gat in het midden zodat kids ze vast kunnen houden. Allen zijn het *** spenen :S Zuigt ze vacuum. Gebruik die ook niet veel.

xxx Nienke

Terug
Bovenaan