Welke fles voeding?

Hoi,
Ik heb altijd bv gegeven, dus heb niet zo veel ervaring ermee, toen ik stopte bij de middelste was hij 9mnd, ik kreeg toen het advies om tot 1jaar hypo-allergeen te geven omdat zijn broer een koemelkeiwitallergie heeft gehad, de hypo-allergeen is niet volledig vrij van allergene, maar er zit wel een stuk minder in!
Ik zou idd even advies vragen aan je vk, een voedselallergie is toch heel anders dan stof-hooikoorst-bronchitis ed, dus misschien is het niet nodig en dan kost het alleen maar onnodig veel geld, scheelt geloof ik 6-8euro per pak en hoewel ik die nooit in het begin gebruikt heb (bv dus) geloof ik toch dat er wel 1per week doorheen gaat!
Groetjes MJ

Hey,

Ik ben zelf astmatisch, heb allergien en in het verleden ook eczeem gehad. Toch heb ik bij mijn eerste geen hypoallergeen gegeven, en dat heeft goed uitgepakt.

Bij de tweede ga ik dan ook weer 'normale' flesvoeding geven, geen hypoallergeen. De eerste gaf ik Nutrilon, omdat ik niet beter wist. Nu ga ik Kruidvat eigen merk proberen. Schijnt goed te zijn en is aanzienlijk goedkoper. Werkt het niet, kan ik nog altijd overstappen.

Gr Ingrid

Ik heb de vorige keer Friso standaard gebruikt. Ik gaf bv maar voor erbij is flesvoeding handig. En een pak is best snel op dus als je het nu koopt lijkt me dat geen probleem.
Groetjes Esther

Hallo Tamjo,

Welke voeding je gaat kiezen is volledig je eigen keus en gevoel..
Ik wil je hierbij als kantpunt wel even meegeven dat wanneer je kindje 1 fles 'normale ' voeding gehad heeft ,van welk merk dan ook ..het geen zin meer heeft hypo-allergeen te geven.
In hypo-allergeen zit voorgeknipte melkeiwitten wat bij mogelijke allergiekindjes beter verteerbaar is en minder allergiereactie geeft dan de onvoorgeknipte.
Onze oudste ,inmiddels 7 jr heeft een koemelkallergie en enorm veel gehuilt en darmkrampjes gehad ...,na mijn halfjr bv ging het bij de eerste fles 'normale' friso al flink mis .. helaas was ik toen niet op de hoogte van het feit dat dan hypoallergeen geen zin heeft...., wat toen dus weer flink mis ging en we tenslotte bij de noodzakelijk afgekolfde bv , op de pepti terecht kwamen .. (over hoge kosten gespoken...nog duurder..!)
Ons tweede kindje heeft na 4 mnd bv, gelijk hypo-allergeen gehad tot ze 1 jr was ,daarna normale voeding/melk.( zij heeft alleen licht eczeem..)

even vervolg...

Nu ben ik zwanger van de derde en zal ik na mijn bv ook weer voor hypo-allergeen kiezen,zodat de darmpjes eerst rustig kunnen rijpen zonder gelijk mogelijk geprikkelt te worden ..

(bij de eerste wisten we ook nog niets van en over voedselallergie en de mogelijkheid dat hij dat had /heeft )

Succes bij je keuze !!( enne een pak voeding is snel gehaalt )

groeten Lietje

Terug
Bovenaan