welke fles

Hoi moeders,
Mijn zoontje van 4 maand krijgt in de laatste fles pap. Nu heb ik een Avent fles met een 3-standen speen maar die gaat veel te snel, waardoor hij zich verslikt. Ik heb ook een Difrax fles met een gewone speen maar die gaat weer te langzaam, waardoor hij er niet genoeg uitkrijgt. Wij zitten nu elke avond met een huilende en gefrustreerde baby. Herkend iemand dit probleem? Met welke fles of speen geven jullie de pap? Dan heb ik nog een vraagje. Ik lees hier heel vaak dat de baby's om 9 of 10 uur de laatste fles krijgen. Liggen ze daarvoor al in bed of zijn ze gewoon beneden in de box. Onze zoon slaapt om 7 uur, maar moet om 9 uur nog zijn laatste fles. Weet niet goed of ik hem nu boven moet neerleggen of beneden laten tot 9 uur. Het is ondertussen wel een lang verhaal geworden, maar ben erg benieuwd naar de reacties.
 
Ik legde mijn dochtertje eerst nog in bed voor de laatste fles, toen ze die om ongeveer 10 uur kreeg. Nu probeer ik de laatste te geven om 8-9 uur. Afhankelijk van of ze moe is. Gisteren was ze heel wakker, dus heb ik haar gewoon gezellig bij ons op de bank gezet.

Met die spenen heb ik ook een tijdje lopen modderen. Ik doe er nu meer pap doorheen, zodat ie dik genoeg is voor stand 1. he blijft uitproberen in het begin. Nu heb ik nog wel eens dat als ik twee dagen 4 afgestreken eetlepels bij 200 cc doe, dat het twee keer verschillende dikte is.
Het kan geen kwaad er meer doorheen te doen.
Ik lees ook wel eens dat het goed is om pap met een lepel te geven. Doe ik ook niet.
Succes.
 
geen probleem met de avent speen, gebruik stand 2 en doe er 4 schepjes nutrix door (gebruik het maatschepje van de nutrilon), en gaat perfect. Misschien dat je ook stand 1 moet proberen of dikker maken? ik heb ook erg lopen te rommelen met die spenen en flesjes, je moet gewoon de juiste voor je kind vinden, sterkte daarmee.
 
ik geef de pap met een speen maat M van Difrax, de melk met S, dat gaat prima. Mijn dochter gaat bijna altijd slapen tussen\ de twee avondflessen in, maar ze is wel een slaapkopje volgens mij. In principe laat ik het ook van haar afhangen; als ze moe is (gaat jengelen) gaat ze naar bed.
 
Ik herken t probleem maar al te goed.Ook wij zitten altijd te klooien met de juiste speen. Wij hebben ook de flessen van advent en van difrax. Ik maak er vaak een extra gaatje in, maar dan verslikt hij zich ook. Ik denk dat we gewoon maar door moeten gaan met het zoeken van de juiste speen. Ik laat mijn zoon (9 weken) altijd beneden slapen, in de kinderwagen bak. Als wij naar bed gaan, leggen we hem gewoon in zn eigen bedje.Dit doen wij omdat wij een hele enge trap hebben.En wij hebben t geluk dat hij zelf wakker wordt om een uur of half 11, en dan krijgt hij zijn laatste fles. Wakker maken doen wij niet. Mijn verhaal is ook wat langer geworden als gepland.... Succes en ik lees zeker mee naar de reacties van de andere moeders.
groetjes kim
 
Hoi Anoniem,

Ik geef mijn dochter pap uit de bibifles met een speciale papspeen. Deze kosten maar 1,70 euro per 2 stuks.
Dit werkt echt perfect aangezien zij ook niet zo snel kan drinken. Ik doe dan 5 scheppen nutrix door haar laatste voeding. Ze krijgt 200cc (incl nutrilon).
Onze dochter ligt bij ons de hele dag in de box. Ze vind het prettig om geluid om zich heen te horen en slaapt daar ook gewoon op. S`nachts ligt ze in haar wieg. Geen enkel probleem. Doe het gewoon lekker zoals jij het wil. Je kent je eigen kind het beste.
Succes. Groetjes Esther en Kimberley

 
ik gebruikt ook de avent 3 standen speen, geen probleem, op stand 2, wel met 4 maatschepjes (van nutrilon) nutrix. Gaat heel goed. En inderdaad met lepel geven schijnt heel goed te zijn, maar dat doen we ook niet (te lastig).

Succes, bij het vinden van de goede speen , ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest.
 
Terug
Bovenaan