Welke flessenspeen gebruiken jullie?????

Hoi!
Marijn is bijna 2 weken oud en krijgt de fles en drinkt nogal gulzig. Daarom heeft ie veel de hik en aardig wat last van krampjes. Tijdens het drinken verslikt ie zich ook vaak en hij geeft af en toe ook weer wat melk terug als het te snel is gegaan. Hij doet ca. 10 min. over z'n fles en dat is wel wat snel!!
Nu zei de wijkverpleegkundige van het cb dat de speen misschien te hard doorloopt. Dat Marijn er dus niet zo heel erg aan hoeft te zuigen om er melk uit te krijgen. Ze adviseerde om wat andere spenen te kopen en te kijken welke het langzaamst druppelt. Nou heb ik inmiddels zo'n 100 verschillende spenen gekocht (noem maar op: Avent, difrax, bibi, etos, kruidvat, 1-2-3 speen......), maar er loopt overal een straaltje uit ipv dat het rustig druppelt.
Wie o wie heeft de speen der spenen ontdekt??????? ik word er inmiddels gek van!!
Hopelijk heeft iemand tips?!
Groetjes, Patricia

Hoi,

Ik gebruik de difrax speen. Als ik dan de fles op z'n kop hou, komt er niet eens iets uit. (De nummer één speen dan he). De nummer twee (die ik nu gebruik) druppelt heel langzaam en alleen de nummer drie komt een straaltje uit. Ik heb niet echt ervaring met andere spenen.

groetjes,

Desiree

Ik had dat probleem ook. Ik gebruik de nr 1 (small) speen van Difrax. en de melk spoot er altijd gelijk weer uit, maar je moet de fles een beetje schuin houden zodat de speen volloopt en dan gaat ie langzaam aan druppelen. Sinds ik 1 schepje Johannesbroodpitmeel (tegen spugen) door de melk heen doe, gaat het beter.

Het probleem herken ik. Onze zoon (nu bijna 10 maanden) dronk ook erg gulzig. De avent speen werkt nu nog steeds het beste bij hem. Nummer 1 de eerste maanden en nu nummer 2, ook al is dat voor baby's van 3 maanden! Vóór de fles, met de fles  in  mijn hand,  gaf ik 'm ook nog wel eens eerst even een speentje om de eerste zuigbehoefte 'weg te halen' hielp ook erg goed. Succes,

Hoi,

Mijn zoontje van bijna 9 weken oud, dronk eerst uit de Avent fles en speen nr. 1.
Na een aantal weken kreeg hij last van krampen.
Gebruik nu difrax fles en sppen nr.1. (bananen model) Krampjes zijn zo goed als over.
Onder in die fles zit een lucht ventiel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes

Hoi meiden!
Dank voor de tips. Heb nu een kleine Difrax fles gekocht met speen nr. 1 (of small geloof ik...). De laatste 3 voedingen met deze fles gingen een stuk rustiger. Hopelijk helpt het ook tegen de krampjes, maar dat moeten we vanavond en vannacht maar gaan ervaren!
Groetjes, Patricia

tegen krampjes gaf ik cinababy van vsm de eerste twee weken daarna geen krampje meer gemerkt. gebruikte eerste 5 weken de dodie fles met 123 stand. nu de difrax magnetron fles met gewoone speen die er op zat. per kind verschilt welke speen je nodig hebt. ik heb de avent flessen en alle spenen geprobeert.

groetjes petra en iris 7weken

Onze zoon nu bijna 8mnd had ook erg last van krampjes.Soms was het zo erg,dat je ze haast zelf voelde.
Ik heb toen alle avent flessen de deur uitgedaan en bij babyplanet Bfree flessen gekocht.
Deze zijn speciaal voor baby's met krampjes.
Het was even een uitgave na 2 weken nieuwe flessen kopen,maar onze zoon heeft nooit meer last gehad van krampjes.
Kijk maar eens op www.tomsbabycare.nl

veel succes!
groetjes sandra

Terug
Bovenaan