Welke flessenspeen gebruiken jullie?????

Hoi,

Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem. Mijn dochtertje (10 weken) is op zich (meestal) niet supergulzig maar zuigt gewoon gestaag heel hard door, waardoor ze haar fles van 160 cc meestal in 10 tot 12 minuten leeg heeft.
Ik probeer haar nu af te remmen met een speentje vóór de voeding om de eerste zuigbehoefte weg te nemen, en vaak doe ik tussendoor (dus tijdens de fles) ook nog een paar minuten de fopspeen erin zodat ze de melk iets minder snel binnenkrijgt.
Ik heb gemerkt dat als ze melk iets langzamer binnenkrijgt, dat ze dan minder spuugt.

Ik gebruik nu de nr. 1 Avent-speen (heb 1 dag de nr. 2 gebruikt maar dan had ze de fles in 6 minuten leeg, met alle gevolgen van dien!). Ik denk erover om de Difrax fles en -speen te gaan proberen, weet iemand of die een kleiner gaatje heeft dan de Avent-speen?? Ik denk dat de truc met de fopspeen namelijk niet lang meer werkt... (mevrouw trapt er steeds minder makkelijk in!).

Ik wil het liefst niet gelijk met johannesbroodpitmeel gaan beginnen, als ik dit met een andere fles/speen op kan lossen heeft dat zeker mijn voorkeur. Overigens bevalt de Avent fles en -speen wel heel goed, alleen zou het gaatje wat kleiner moeten zijn...

Alvast bedankt voor de reacties!

Myrna (mama van Isis)

Beste moeder

Ik had precies hetzelfde probleem als jou.
En heb echt van alles geprobeerd. Alle soorten flessen en spenen zijn voorbij gekomen.
Van avent tot difrilax.
En bij Avent ging het al iets beter, maar kreeg hij veel krampjes.
Toen ben ik overgestapt op difilax speen 1. En de kromme fles.
Dat ging al veel beter. Nog steeds dronk hij binnen 8 tot 10 min de fles leeg.
Maar hij was wel meer voldaan en verslikte zich veel minder.
En af en toe wisselde ik de speen af met een antilek speen. Deze (dental) spenen geven alleen melk als ze er op zuigen en anders niet. Het nadeel ervan is dat ze binnen een paar keer (als ze slim zijn) door hebben dat als ze hun mondje iets dicht houden de melk vanzelf naar binnen loopt. En dan krijg je weer hetzelfde probleem.t Nog een extra tip, misschien wat vreemd. Maar hem rechtop zetten.
Dus vanaf zo'n 4 weken dronk mijn zoontje zittent op schoot. Dat hielp ook veel, het is namelijk moeilijker te drinken als je rechtop zit dan als je ligt voor zo'n kleintje.
(als extra pluspunt kon hij al zelf zitten met 3 maand zonder hulp)
Nu is hij bijna 4 1/2 maand en drinkt nog steeds super snel, maar ik denk dat sommige baby's dat nu eenmaal doen.
Veel succes ermee. En probeer gewoon van alles, het komt vanzelf wel goed.

hallo,
wij gebruiken de nr 1 speen van avent. lisa kon minder gulzig drinken en had minder last van krampjes.
als je de fles onderste houd dan komt er niets uit. dit geld ook voor de 1-2-3 speen van avent.
veel succes
groetjes linda en lisa

hoi,
na vele flessen   geprobeerd te hebben en dus veel geld kwijt te  zijn aan al die flessen!!!
vind ik difrax een goede fles.
met speentje s (small) beginnen.
de melk spuit hierbij alleen uit de fles als de melk TE warm is.

mijn dochter is nu 4,5 mnd en heeft nu een m speentje
groetjes

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag over de Difrax speen en -fles!
Ik heb de fles met een  Dental-speen in de kleinste maat gekocht, omdat die goed zou zijn voor baby's die gulzig drinken en veel spugen (oftewel een behoorlijk  juiste omschrijving van mijn Isis!). Isis heeft zojuist haar eerste Difrax-flesje op en deed er ....... 35 minuten over! Da's nogal wat anders dan de 10-12 minuten met de Avent-fles! Ze dronk ook érg rustig en knoeide geen druppel (met de Avent-fles ging er vrij veel langs). Het spugen was nog niet minder maar dit was ook pas het eerste flesje dus dat kijk ik nog even aan.
Nu vraag ik me  alleen af of  35 minuten niet  érg lang is en ik beter toch een maatje grotere speen kan kopen? Heeft iemand enig idee hoe lang een baby van 11 weken erover zou moeten doen om een flesje van 170 cc leeg te drinken?
Ik denk ergens tussen de 10 en 35 minuten, haha   !!

Alvast bedankt!
Myrna, mama van Isis (11 wk)

quote: mamamyrna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-11-2006 17:38:17'));

Nu vraag ik me  alleen af of  35 minuten niet  érg lang is en ik beter toch een maatje grotere speen kan kopen? Heeft iemand enig idee hoe lang een baby van 11 weken erover zou moeten doen om een flesje van 170 cc leeg te drinken?
Ik denk ergens tussen de 10 en 35 minuten, haha   !!
Dat klopt inderdaad aardig: het advies is: niet langer dan 30 minuten over een fles doen. Maar als ze goed drinkt en de fles altijd in 35 min op heeft, zou ik er niet zo'n probleem van maken. Wel opletten dat ze niet te moe wordt, waardoor ze minder gaat drinken! Ze heeft door het lange(re) drinken natuurlijk minder rusttijd tussen de voedingen door.
Succes MamB

quote: mamB reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-11-2006 16:29:49'));

Dat klopt inderdaad aardig: het advies is: niet langer dan 30 minuten over een fles doen. Maar als ze goed drinkt en de fles altijd in 35 min op heeft, zou ik er niet zo'n probleem van maken. Wel opletten dat ze niet te moe wordt, waardoor ze minder gaat drinken! Ze heeft door het lange(re) drinken natuurlijk minder rusttijd tussen de voedingen door.
Succes MamB

Hoi MamB,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels hebben we al wat meer flessen gegeven en heb ik besloten toch maar een speen in een maatje groter te proberen. Ze doet er namelijk tussen de 30 en  50 minuten over! Ze wordt inderdaad vaak erg moe tussendoor, ik moet haar blijven stimuleren om te blijven drinken. Uiteindelijk is ze uitgeput na de fles en heeft ze niet eens meer zin om de box in te gaan, wat ze normaal superleuk vindt. Ik ga vandaag dus maar een speen in een maatje groter halen, eens kijken hoe dat gaat. Op zich bevalt de Difrax-fles goed, ze spuugt echt véél minder dus da's erg fijn.

Groetjes,
Myrna

Terug
Bovenaan