welke flesvoeding

Hallo dames,

wie van jullie gaat er flesvoeding geven.
Zijn jullie er al uit van welk merk???
Je hebt zoveel verschillende merken en tegenwoordig ook eigen merken, dat ik het niet zo goed meer weet.
Misschien hebben jullie ervaringen of tips.
groet Jacqueline

Als eerst ben ik groot voorstander van borstvoeding.
Maar natuurlijk ieder voor zich; en moet wel kunnen/ lukken etc etc

Ik moest (ja moest?? hihi) na de borstvoeding overgaan op nutricia (het merk onder de flesvoeding, maar weet even de naam niet, nutracia of nutrilon ofzo, volgens mij dat laatste..) allergeen. Dat bleek de beste keus na/ naast borstvoeding te zijn.
Van die eigen merkjes ben ik niet zo, eerlijk gezegd.
Bezuinigen op voedingsstoffen van je kind, zou ik afraden. Je wilt ze tenslotte toch
de meest gezonde voedingsstoffen geven?!

Heej!

Wij hebben er ook voor gekeken en je hebt zoveeeel verschillende soorten dat je echt niet weet welke je moet hebben.
Nu hebben wij de pakken van nutrilon en albert heijn merk eens vergeleken..
Het pak van de albert heijn is goedkoper, maar daar heb je ten eerste meer van nodig per voeding en er zit minder in een pak.. Dus al met al ben je qua financien net zo nat.
Dus wij gaan maar voor nutrilon, als je bijvoorbeeld een hongerig kindje hebt, of inderdaad met een allergie te maken hebt dan ben je al genoodzaakt om over te stappen, en of het nou zo goed is om iedere keer van merk te wisselen?

Groetjes Maaike
21 weken en 5 dagen zwanger van nummer 1.

Maudy krijgt voeding van de Etos, net zo goed als die van de kruidvat, AH of de duurdere merken......
Ze groeit  er prima op.

De opmerking van het bezuinigen op de voedingsstoffen van je baby vind ik werkelijk waar nergens op slaan.
Alle babyvoeding wordt zo streng gecontroleerd en moet aan zulke hoge eisen voldoen, dat eigenlijk elk merk prima is.
Ik zou het dus om willen draaien, je bent een dief van je eigen portomonee als je een duurder merk koopt.
Daarin niet mee gerekend dat hypo allergene voeding en voeding tegen krampjes gewoon duurder zijn, vaak ook omdat ze niet door de eigen merken verkocht worden........althans, bij de Etos niet.

Succes met je keuze.

Gr. Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Hoi Jacqueline,

Ik kan door medische omstandigheden geen borstvoeding geven en ben dus   ook aangewezen op de flesvoeding. Bij mijn 1e kindje zijn we gestart met friso vroeger de frisolak. Het schijnt dat het huismerk van de kruidvat de zelfde melkpoeder is van de friso het komt uit dezelfde fabriek alleen andere verpakking. Denk dat in alle babyvoeding dezelfde veodingsstoffen zitten en het dus geen kwaad kan als je een huismerk of een A merk voeding zou geven. Het ligt natuurlijk ook aan wat je kindje zelf kan verdragen. Ik zelf kon geen nutrilon verdragen  als baby en ben toen overgestapt naar friso. Was opeens de liefste baby. Veel succes met het uitzoeken van een geschikte voeding voor je kleintje.

Knuf x Pien

Hoi meiden,
bedankt voor jullie reacties.
 alle verschillende ideeen maken de keuze er niet gemakkelijker op.
Ik denk dat ik maar eens het consultatiebureau bel om te vragen hoe en wat.
bedankt.
groetjes jacqueline

Hoi!

Gaat je kindje straks naar de creche? Want daar krijgen ze natuurlijk ook een bepaald merk flesvoeding. Toen ik klaar was met borstvoeding en mijn dochter bijna naar de creche ging heb ik gebeld om te vragen welk merk ze daar gebruikten, bleek Nutrilon te zijn. Je weet toch niet hoe je kindje erop reageert, dus je moet iets proberen... bleek prima te gaan!

Groeten, Saartje

De eerste tijd heb ik bv gegeven, maar ik wist dat het voor korte duur zo zijn omdat het niet te combineren is met mijn werk. En ja, ik weet dat je er wettelijk recht op hebt om af te kolven op het werk, maar voor mijn werk vind ik het zelf absoluut niet handig om te doen en zou ik mij er niet prettig bij voelen om het op mijn werk te doen.
Dus langzaamaan overgestapt naar fv, ik heb ook getwijfeld welk merk ik dan zou nemen, eigen merk of een van de bekende merken.
Wat voor mij een belangrijke overweging was, is dat  ik niet zou moeten overstappen van merk als Eva bijv. hypo allergeen nodig zou hebben, dat ik dan van hetzelfde merk dat zou kunnen kopen en combineren. Of hongerige baby, of krampjes enz.
Dus dan kom je al snel uit bij de bekende merken, uiteindelijk heb ik gekozen voor Friso Standaard 1 en onze meis doet het er prima op. Achteraf gezien had ik dus een eigen merk kunnen nemen, maar goed, want die zijn volgens mij prima. Er wordt in Nederland zo streng getest en op de bv bijeenkomst die ik tijdens mijn zwangerschap in het UMC/WKZ Utrecht bijgewoond heb zeiden de deskundige die avond dat alle merken in Nederland goed zijn, ook de goedkopere eigen merken.
Maar vanwege de bovenstaande reden heb ik dus voor Friso gekozen, al heeft volgens mij Etos nu ook verschillende soorten fv, zoals hypoallergeen, hongerige baby's, krampjes enz.

Gr. Alice

Terug
Bovenaan