welke flesvoeding

Hallo Alice

Ik vind dat je dat prima heb gekozen want ik heb bij mijn dochter met grote spijt de kruidvatvoeding gegeven omdat het goedkoper is maar wij hebben hier maar 1 kruidvat en anders moet je naar de stad als het op is dat heb ik al een paar keer gehad echt schandalig . En ik zit met twee kindjes dus dan kan je niet zomaar naar de stad . Ik zou je ook friso hebben geadviseert veel succes ermee

groetjes lisette

Hoi,

onze tweeling kreeg eerst Nutrilon, omdat ze dat in het ziekenhuis kregen naast de BV. Ik kon op dat moment nog niet voldoende kolven. Toen ze thuis waren, hebben ze een tijdje BV gehad.

Op een gegeven moment moest ik overstappen op FV, omdat ik het fysiek niet meer aan kon. We namen toen Nutrilon, maar dat is vrij prijzig met twee gretige kindjes. We zijn toen zonder problemen overgestapt op Kruidvat FV.

Alle merken FV worden in Nederland streng gecontroleerd, dus de onderlinge verschillen zijn klein. Onze tweeling heeft nooit last van de overstap gehad. En ze zijn zelden ziek, ondanks dat ze te vroeg zijn geboren. Dus onze derde krijgt straks na de BV ook gewoon weer een eigen merk FV.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor luiers. We begonnen met Pampers, maar uiteindelijk zijn we overgestapt op eigen merken. Het maakt voor onze tweeling niet uit of we nu Kruidvat, Trekpleister of Etos luiers halen. Ze hebben geen luieruitslag en blijven altijd droog.

Onze keuzes zijn ingegeven uit prijsbewustzijn. We nemen zelf ook niet altijd de duurste A-merken voor ons zelf.

Succes.

gr,
Martine

Ik raad wel Kruitvat extra care af. Mijn kindje is hier heel ziek van geweest. Kruitvat Standaard is beter.

Zelf ben ik begonnen met bv en toen dit niet lukte over gegaan op flesvoeding, een en al ellende. Uiteindelijk bij Nutrilon ging het goed. Een 2e keer zou ik dus ook niet meer voor iets goedkoops gaan. De voeding is dan wel 2 keer zo duur maar de gezondheid van mijn kind is toch wel het belangrijkste.

Hallo dames,

Ik was begonnen met kruidvat voeding totdat het bureau zei dat hier niet alles in zit. Ik weet niet meer precies wat het was maar op het bureau moeten ze je dat kunnen vertellen. Er schijnt vanaf september een mailing binnen de bureau's te zijn geweest waar dit in stond. Dit hebben ze me ook laten zien. Nu heb ik Friso voor onze dochter en hier doet ze het goed op.

Margret

quote: olijfje007 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-01-2009 15:41:33'));

Hallo dames,

wie van jullie gaat er flesvoeding geven.
Zijn jullie er al uit van welk merk???
Je hebt zoveel verschillende merken en tegenwoordig ook eigen merken, dat ik het niet zo goed meer weet.
Misschien hebben jullie ervaringen of tips.
groet Jacqueline

Hey Jacqueline,

Mijn eerste kindje heb ik eerst borstvoeding gegeven maar ik vond het eigenlijk niet prettig. Ik ben daarom na 3 maanden overgestapt op Hypo allergene voeding van Nutrillon. Aangezien ik voor een aantal soorten voedsel een lichte allergie heb is mij aangeraden op hypo allergene voeding te gebruiken. Mijn zoontje vond deze voeding prima. Toen hij 5 maanden was ben ik overgegaan op eigen merk voeding (eveneens hypo allergeen). Toen hij 10 maanden was ben ik op gewone huismerk voeding overgestapt en ook dat verdraagt hij goed. Als jij of jouw man/vriend een voedsel allergie heeft (in welke vorm dan ook) dan zou ik zeker in eertse instantie voor een hypo allergene voeding kiezen. Je kunt dan langzaam overgaan op gewone voeding (die als fijne bijwerking heeft dat die veel goedkoper is!).

Gewoon rustig proberen en kijken hoe je kindje reageert,

Ik kan me haast niet voorstellen dat in de voeding van Kruidvat niet de goede voedingsstoffen zitten. We leven in Nederland waar zeker de baby voeding goed wordt gecontroleerd. Als je twijfelt kun je misschien contact opnemen met een service lijn van Kruidvat (staat ook vaak op de verpakking). En geloof mij; het consultatiebureau zit er ook weleens naast (best vaak is mijn ervaring...)

Succes!

Mijn zoon van 4 jaarl is na de bv van 10 weken, prima groot geworden op nutrilon (toen nog betaalbaar).
Mijn dochter van anderhalf is na   8 weken BV prima groot geworden op kruidvat standaard. bij bijna 11 maanden overgestapt op gewone halfvolle melk.
Ik begrijp best wel een beetje dat je na de bv op hypoallergeen overstapt als er allegie voorkomt in de familie, zeker als het je eerste kind is (dan ben je altijd wat voorzichtiger). En als het CB het aanraadt dan denk je vaak dat zij het wel zullen weten. Toch heb ik gewoon kruidvat standaard gebruikt. Mijn dochter ontwikkelde na 3 maanden exzeem, op haar voorhoofd. Ze hebben mij nooit hypoallergeen aangeraden??? (of is dit alleen maar voor kinderen die last van de darmen hebben???). En ze groeide er na een jaartje ook overheen.
Ik denk zelf, dat je kind moet wennen, en dat je dat proces afremt of zelfs blokkeert als je allerlei beschermende voedingsmiddelen gaat proberen of bepaalde voeding onthoudt. Ze maken dan geen antistoffen aan en krijgen minder weerstand.
Wel zijn er uitzonderingen natuurlijk, ik kan niet voor iedereen spreken.
Maar het is tegenwoordig wel dat men hun kind gauw het stempel allergie opdrukt.
Na een paar weken proberen op gewone voeding gaat de allegie echt niet over. Pas na een jaar kun je kijken. Ik heb het dan wel over huidallergie.
Nou, in ieder geval succes allemaal!

Terug
Bovenaan