welke flesvoeding?

Hoi mama's!

Ik heb sinds Roan zijn geboorte borstvoeding gegeven, helemaal top! Over 6 weken moet ik jammer genoeg weer gaan werken en voor die tijd wil ik over bestaat zijn oh volledige flesvoeding. Nu gaat dat me wel lukken ik vroeg mij alleen af welke flesvoeding en welke fles moet ik nemen? Wát is het beste? En gebruiken jullie ook speciale voor de nacht?

Roan spuugt veel, en volgens iedereen is dat héél normaal want ja dan heeft hij te veel gedronken bla bla bla. Maar hoe normaal is het dat hij vier uur ná zijn voeding nog spuugt, dat ik OF de hele dag deze slabbetje om moet doen OF hem tien x kan verkleden, dat hij daardoor blijft boeren, roos niet in slaap kan komen omdat ie weer moet boeren of het zuur heeft? Ik vind het niet erg om te wassen of wát dan ook, ik kleed hem met alle liefde om maar dat kan toch niet zo blijven? Iemand tips? Ook voor de flesvoeding?
We gaan de 24e voor controle naar de kinderarts, zal het sowieso met haar bespreken maar wie weet kennen jullie het? En soms heeft hij er geen last van want hij kan ook lachend spugen Haha maar hij kan het er ook zo moeilijk mee hebben...:(

alvast bedankt? X
 
Als hij veel spuugt kun je een voeding nemen waar Johannesbroodpitmeel inzit. Friso en Nutricia hebben allebei een flesvoeding voor baby's die veel spugen. Friso heeft de Comfort en Nutricia de AR. Deze voeding is ook wat dikker dan de standaardvoeding. Ik zou het inderdaad even navragen bij de kinderarts wat zij adviseert. Tja en welke fles, er zijn veel verschillende, wij gebruiken Avent met eendelig ventiel en die bevalt ons goed.

 
Wij geven Kruidvat flesvoeding, de gewone standaard nr 1. De Avent-flesjes bevielen ons niet, dus gebruiken wij de Difrax-flessen. Zit een soort luchtventiel op dat ervoor zorgt dat de fles niet vacuum gezogen wordt. Schijnt te helpen tegen krampjes, boeren en spugen. Weet niet of dat zo is, maar is verder wel fijne fles.
Ik denk dat je idd bij de arts of het CB even na moet vragen welke flesvoeding je het beste kunt gebruiken, want zo te lezen kun je beter kiezen voor speciale voeding zoals Linda76 beschrijft. Succes!!
 
Bij ons bevalt de dokter Brown fles erg goed. Liam spuugde in het begin veel en de Brownfles gaat wat rustiger en hierdoor spuugt hij minder. Verder doen wij wat nutriton(jhpitbroodmeel) door de voeding. Wij gebruiken nutrilon HA.
 
ik gebruik nutrilon omneo 1 voor krampjes en spugen,en doe er nog xtra johannesbroodpitmeel[nutrilon /nutriton] bij tegen spugen hierdoor is het wat dikker waardoor ik de avent-fles gebruik met een 3 standen speen.
 
mn dochet spuugde ook veel als baby en hebben toen nutrilon AR gegeven..dat hielp goed.
met mn 2e die had reflux dus spuugde ook erg veel hem heb ik nutrilon omneo gegeven en hij kreeg dan nog medicatie voor het spuugen.
Met timo dus de 3e valt het mee et spuugen maar hij kan soms wle eens een behoorlijk mondje teruggeven ook na 4 uur na zn voeding...maar dat komt dan ook weer omdat ie harde ontlasting heeft en dus erg moet persen en dus zn voeding ook omhoog kan komen.
Maar je hebt ook omneo en ar voeding van kruidvat merk dus je bent niet verplicht om een duur bekend merk te kopen je kan ook kijken voor een soort gelijke voeding als nutrilon AR maar dan van bijvoorbeeld het kruidvat merk...scheelt toch weer wat geld,want je betaald alleen voor de naaam!!!
succes!!
 
Hier Friso standaard 1, maar ben wel overgestapt van de aventfles naar de difraxfles met dentalspeen voor kinderen die snel drinken, zich verslikken of veel spugen. We hebben meteen verschil gezien, hij drinkt rustiger, drinkt meer en houdt ook meer binnen!
 
Hier altijd Friso Standaard gebruikt en soms Friso Extra (voor hongerige baby's). De Aventflessen gebruik ik alleen op m'n kolf. Vanwege het te korte tongriempje heb ik bij mijn oudste smalle flessen gebruikt met de spenen van de Hema. Dit beviel het beste en gebruikte ik bij al mijn kinderen.
 
Terug
Bovenaan