Welke houding bevallen??

Weten jullie al in welke houding jullie het liefst willen bevallen? en waarom en waarom niet?

Ik wil het liefst op een baarkruk, omdat je dan de zwaartekracht mee hebt. Nu had ik de vk het al aangegeven, maar zei zeggen dat de kruk te laag is, dus waarschijnlijk wordt het op de wc, totdat het hoofdje staat en dan het laatste gedeelte op bed.
Gister met samen bevallen cursussen houdingen geprobeerd, maar mij lukte dat amper op de rug, dus zal denk ik op men linkerzij gaan liggen.

Tuurlijk afwachten hoe alles voelt op dat moment, maar denk wel dat het belangrijk is om het in de hoofd te hebben. Alles loopt toch anders. Maar je mag je voorkeuren hebben toch?

liefs nath

Ik ga denk gewoon weer lekker ouderwets op bed bevallen.heb bij mn dochter ook gedaan en dat is me best bevallen.ze zeggen ook weleens dat je op de baarkruk ook sneller kans heb om uit te scheuren omdat er meer druk staat van onder maar weet niet of dat echt waar is.heb maar horen zeggen.maar zelf zal ik er niet aan moeten denken als het hoofdje al staat nog overeind te moeten.lijk me zeer pijnlijk.maarja iedereen heeft zo zn eigen keuzes en moet doen wat je denk wat goed is voor je.
liefs jootje

Gewoon, in het ziekenhuisbed. Een bevalling kun je echt niet voorspellen!
Ik dacht bij de eerste ook een baarkruk te willen gebruiken. Tot ik er op het 'moment suprème' op zat, wat verschrikkelijk! Wist niet hoe snel ik er weer af moest...

Ik wilde heel graag in bad bevallen, had me al helemaal ingelezen op internet en besproken met de VK. En toen bleek dat ik in het ziekenhuis moet gaan bevallen. Inmiddels ben ik aan dat idee gewend en ga ik ook "gewoon"in een ziekenhuisbed bevallen.

voor mij wordt het waarschijnlijk een keizersnede, mits de kleine spruit maandag niet wil draaien tijdens de 2e poging van de versie uitvoering. Kan je vertellen, dat is echt geen pretje. Lig nu ook voor pampes op de bank en ga zo maar ff dutje doen denk ik. Maar heb nog hoop op maandag ze het toch nog wil mee werken en dat ik alsnog gewoon kan bevallen.

Ik heb geen idee hoe ik ga bevallen. Ik laat het van het moment afhangen. Eigenlijk zou ik ook het liefste op een baarkruk bevallen, maar als het niet is dan is het niet.....

Liefs

hoi,
ik had eigenlijk geen voorkeur en dacht ik doe het gewoon ouderwets op een bed:p in het ziekenhuis heb je natuurlijk dat je hoofdeind omhoog kan.. dus zou je dan niet op je rug kunnen liggen?? of thuis een paar extra kussens onder je hoofd en rug. het lijkt mij makkelijker als op je zij.. maar goed dat ligt er ook aan waar je weeen zitten.. je kunt natuurlijk ook been of rug weeen hebben. maar goed ieder zijn eigen bevalpositie!!
@essje: volgens mij kun je in het ziekenhuis ook wel in een bad bevallen.. maar dat zou je even na moeten vragen.

Groetjes, Christien

Hey hoi,
Ik ga in het ziekenhuis bevallen en denk dat ik gewoon op bed wil. Maar dan wel met de rugsteun omhoog, want zo heb je naar mijn idee wat meer kracht om te persen..

Groetjes Rosan

Terug
Bovenaan