Welke houding bevallen??

hey,

ik ga (poliklinisch) in het ziekenhuis bevallen. dus waarschijnlijk gewoon op het ziekenhuisbed met rugsteun omhoog...
ik heb die baarkruk gezien.. nou, mij niet gezien :p lijkt me verschrikkelijk!!

Liefs,

T

Hoi,
bij de eerste (poliklinisch in het ziekenhuis ivm oud huis en lange afstand ziekenhuis)) lag ik in eerste instantie gewoon op gewoon op het bed, maar dat vlotte niet. Uiteindelijk heeft de vk me toen om uit te proberen op de baarkruk gezet. Tsja, en toen wilde het wél lukken, binnen een kwartier was 'ie er! Dus voor straks ga ik wéér voor de baarkruk.

Ik weet ondertussen wel dat niet alle vk's voor de baarkruk zijn, heel simpel omdat het voor hen een veel lastiger positie is tijdens de bevalling. Heb nu een hele toffe vk die er wel eerlijk over vertelde, maar geen problemen van maakte. Lengte zou geen probleem moeten zijn! Of ben je echt heel erg lang?

Maar ach, wie weet hoe het straks allemaal loopt, of beter gezegd: bevalt...

Liefs

thanx voor jullie ideeen, en gedachten. Lijkt me trouwens wel een voordeel in het ziekenhuisbed, want dan kun je het bed gewoon in de juiste houding zetten, en bij ons thuis niet.
eefke, ben 163 dus maar klein, misschien is het wel arbotechnisch niet verantwoord voor de vk, wie weet.

Ik ben er ook over aan het denken om in bad te bevallen, in het ZH in Nieuwegein kan dat (stond trouwens een leuk artikel in de laatste WIJ Jonge Ouders over Al Natal in Nieuwegein :)).

En anders gewoon in bed met een steun in mijn rug.

Liefs

Ik denk zelf ook na over de baarkruk. Heb er veel positieve verhalen over gehoord (maar aan de reacties te zien zijn er ook mindere ervaringen).

Dat de vk niet positief is over de baarkruk ligt inderdaad aan haar ervaringen qua houding. Daarom willen sommige het laatste stuk op bed doen.

Maar goed, ik ga het voor de eerste keer meemaken dus ik pin me nergens op vast. Voor hetzelfde geld kom ik het bed niet meer af als ik eenmaal lig...

Volgens mij moet je ook hierin weer je gevoel volgen en aan alle houdingen zitten denk ik voor- en nadelen.

Dit is mijn tweede beebje. Bij mijn dochter heb ik in alle houdingen geprobeerd om te bevallen. Uiteindelijk is ze in het zh met een vacium geboren. Ik had halaas, ook met weeenopwekkers op hoogste stand, niet genoeg kracht om zelf haar uit te krijgen.
Ik heb over een uur afspraak bij de vk om mijn bevalling te bespreken. Ben benieuwd wat ze me gaat vertellen.
Ik ben 163 maar denk niet dat het een probleem zal zijn mocht in op de baarkruk willen.

Hi there...

Ik sta geloof ik open voor alle mogelijkheden en laat het gewoon op het moment aankomen. Ik zou het wel fijn vinden als ik dan nog wat te kiezen had (dus dat er dan een baarkruk in de buurt is). Ik denk dat je zelf wel aanvoelt waar je het meest behoefte aan hebt. En inderdaad, vlot het niet zo erg, dan kan de zwaartekracht een handje helpen op de baarkruk. Maar als het allemaal al erg snel gaat is liggend wellicht fijn om uitscheuren te voorkomen. We'll see!

Ik ga trouwens denk ik poliklinisch bevallen in het Diakonessenziekenhuis in Utrecht, maar na het lezen van het artikel over de kraamafdeling van het St. Antonius in Nieuwegein, ben ik daar ook wel erg nieuwsgierig naar. Ik heb over 2 weken mijn 'bevallings-intake' hahaha... zal het dan eens overleggen!

Terug
Bovenaan